یک کارگردان انیمیشن گفت: به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی، اغلب انیمیشن‌سازان به مشاغل دیگر روی آورده‌اند و بخشی از علت تمایل آن‌ها به ساخت «وب سری» نیز ناشی از همین امر است.
مهناز یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان اظهار کرد: این روزها کمتر کسی سراغ ساخت انیمیشن می‌رود و حتی برگزاری جشنواره‌هایی با این محوریت نیز، کمکی به رونق تولید انیمیشن نمی‌کند.
وی ادامه داد: به دلیل اوضاع اقتصادی نامناسب و درآمد کمی که از انیمیشن‌سازی حاصل می‌شود، بیشتر فعالان این حوزه به مشاغل دیگر روی آورده‌اند و یکی از دلایل تمایل آن‌ها به ساخت وب سری نیز ناشی از این است که تولید وب سری نسبت به انیمیشن، هزینه کمتری دارد.
کارگردان انیمیشن کوتاه «کمک» با اشاره به افزوده شدن بخش وب سری به سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: وب سری‌ها امروزه طرفداران زیادی دارند و کمبود این بخش در جشنواره فیلم کودک و نوجوان احساس می‌شد اما بهتر است که بخش وب سری به‌صورت حرفه‌ای و رقابتی برگزار شود تا کیفیت این تولیدات بالاتر برود.
یزدانی خاطرنشان کرد: عموم وب سری‌هایی که تا کنون ساخته‌شده، برای بزرگ‌سالان و مربوط به معضلات اجتماعی است و ما در حوزه  وب سری‌های کودکان شاهد کمبودهایی بودیم اما خوشبختانه جشنواره «کودک آنلاین» با تشخیص این کمبود دست به تولید وب سری‌هایی برای کودکان زده که حرکت شایسته‌ای است و جشنواره فیلم کودک و نوجوان نیز با اضافه کردن بخش وب سری، راه آن را ادامه می‌دهد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.