علیرضا رضاداد روز شنبه در گفتگوی اختصاصی با ایرنا افزود: در تمام ادوار برگزاری این جشنواره، فیلم های بخش کودک و نوجوان بطور مشترک داوری و اکران می شد، اما این موضوع در سی امین جشنواره بصورت مجزاست.
وی ادامه داد: این امر باعث می شود مخاطبان کودک و علاقمندان نوجوان این جشنواره بتوانند با فیلم های اختصاصی رده سنی خود بهتر و فراگیرتر ارتباط برقرار کنند.
دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اضافه کرد: در جشنواره های پیشین مشاهده می شد که بدلیل نبود تطابق سنی و نوع فیلم، مخاطب کودک یا نوجوان درک صحیحی از فیلم نداشته باشد و این مساله سبب ناخرسندی او شود.
رضاداد، فیلم های سینمایی انیمیشنی در این جشنواره را مثبت دانست و گفت: صنعت سینمایی کشور نگاه مطلوبی به انیمیشن پیدا کرده و این موضوع در این جشنواره نیز مشهود است.
به گفته وی، هفت فیلم سینمایی انیمیشن ایرانی و هفت فیلم مشابه غیرایرانی در بخش رقابتی جشنواره اکران و داوری می شود.
وی در باره برگزاری این رویداد فرهنگی در فصل تابستان بجای پاییز خاطرنشان کرد: اکران تابستانه فیلم ها می تواند شرایط بهتری را برای حضور کودکان و نوجوانان مهیا کند.
رضاداد در باره میزان مخاطبان جشنواره نیز تصریح کرد: بطور حتم جشنواره در روز نخست با مخاطبان کمتری روبروست و حضور علاقمندان در روزهای آینده بیشتر خواهد شد.
وی افزود: همچنین برقراری سانس های اضافی در ساعات 22 و 24 می تواند پاسخگوی بخش بیشتری از هنردوستان کودک و نوجوان باشد.
به گزارش ایرنا، سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان روز جمعه گذشته با پخش فیلم ها و آثار سینمایی در اصفهان آغاز به کار کرد.
این جشنواره بین المللی تا 15 تیر سالجاری در کلانشهر اصفهان ادامه خواهد داشت و در این مدت 35 فیلم ایرانی و خارجی در دو بخش کودک و نوجوان به نمایش درخواهد آمد.
فیلم های این جشنواره در پنج سالن سینمایی شامل سالن‌های شماره ١، ٢ و ‏‏٣ پردیس سینمایی چهارباغ و ٢ سالن سینما فلسطین و سینما سپاهان اکران می‌ شود.
دوبله همزمان توسط صداپیشگان، حضور ۸۸ میهمان از ۴۴ کشور خارجی، ارائه بلیت با تخفیف مناسب به مردم، دعوت از تعدادی از خانواده های شهدای مدافع حرم در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره، برگزاری کارگاه های تخصصی فیلم نامه نویسی، فیلم سازی و پویانمایی و برگزاری نکوداشت عباس کیارستمی، رسول صدرعاملی و مرضیه محبوب از جمله ویژگی ها و برنامه های امسال جشنواره است.
همچنین به مناسبت آغاز سی امین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان، جشن بزرگ پروانه ها شامگاه پنجشنبه گذشته در باغ نور شهر اصفهان برگزار شد.
ت / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.