سید محمود چاوشی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود : این رویداد قرآنی با عنوان " ترنم وحی"  ۲۲  تا ۲۴ مردادامسال در شهرستان های خوانسار و گلپایگان برگزار می شود.

وی اظهار کرد: امسال ۲۹۶ حافظ قرآن در مرحله استانی به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۲۲ نفر از ۱۵ استان به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن اظهار کرد: فعالیت مهد قرآن کریم مردمی و عام المنفعه، با هدف ترویج فرهنگ قرآن از طریق حفظ همراه با تدبر در آیات قرآن است و بودجه آن متکی به مردم و خیران است.

وی با اشاره به فعالیت قریب ۱۵۰ شعبه این موسسه قرآنی در ۲۰ استان کشور، خاطر نشان کرد: این موسسه از طریق بهره گیری از روش های استاندارد و تشویق به ویژه در سطوح پایین خود به دنبال تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن است.

چاوشی گفت: آزمون قرآن آموزان این موسسه در رشته های حفظ یک، سه ، پنج، هفت، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ جزء قرآن را به صورت استانی و  رشته حفظ کل را به صورت کشوری برگزار می شود.

مدیرعامل موسسه کشوری مهد قرآن با بیان اینکه آزمون به صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود، خاطر نشان کرد: افرادی که در این آزمون ۸۰ درصد امتیاز لازم را کسب کنند، حائز دریافت گواهی نامه حفظ قرآن و هدیه این دوره خواهند شد.

وی گفت: پس از برگزاری آزمون کتبی، سه تیم داوری پنج نفر در سه روز بخش شفاهی آزمون را داوری می کنند.

چاوشی اضافه کرد: داوران و حافظان شاخص شرکت کننده در این دوره از آزمون در سطح مساجد روستایی و شهری شهرستان های خوانسار و گلپایگان اقدام به برگزاری کارگاه های آموزش سبک زندگی قرآنی می کنند.

وی اضافه کرد: افتتاحیه این دوره از مسابقاتسه شنبه ۲۲ مرداد در شهر خوانسار و اختتامیه آن روز پنجشنبه ۲۴ مرداد برگزار خواهد شد.

 10 دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر «ترنم وحی» ویژه حافظان کل از سراسر کشور از  سال‌ 1381 تا 1397 در استان‌های تهران، مرکزی، یزد، خراسان رضوی، اصفهان(گلپایگان و خوانسار) و کرمان (رفسنجان – مس سرچشمه)  برگزار شده و سه هزار قرآن‌آموز  در این آزمون‌ها شرکت کرده‌اند.

۶۰۲۲/  /۷۱۳۴/

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.