عباس رضایی روز جمعه در نشست شورای اداری شهرستان سمیرم که با حضور مدیران کل استانی و شهرستانی در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: به این کارگروه ها اختیاراتی از سوی استان داده می شود تا بتوانند با سرعت و دقت بیشتر کم و کاستی ها و موانع بر سر راه تولیدکنندگان را بررسی و مرتفع کنند.

وی اظهارداشت:  مسوولیت این کاگروه ها با فرمانداران شهرستان ها بوده و آنها موظف هستند با همه توان و ظرفیت در این مسیر تلاش کنند تا تحقق شعار سال را به بهترین شکل ممکن شاهد باشیم.

وی بسته های تشویقی و حمایتی طرح شده در شورای گفت و گوی استان را امکان و راهکار دیگر کمک به تولیدکنندگان برشمرد و افزود: بسته های حمایتی تامین اجتماعی  و مالیات دو شاخص مهم بررسی شده و تاثیرگذار در این مورد تشویقی است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: برخی بسته ها زمان و محدوده اجرا دارند که باید به آنها توجه شود بنابراین اطلاع رسانی به موقع و وسیع می تواند در این خصوص کمک کننده خوبی باشد.

رضایی در ادامه به ملاقات های امروز خود با جمعی از مردم سمیرم اشاره  و اضافه کرد : حدود ۱۳۰ نفر موفق شدند از نزدیک و بدون واسطه، مسایل خود را در فرمانداری مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از موارد عنوان شده در ملاقات های امروز نیازمند بررسی در کمیته ها و کارگروه های تخصصی خودشان دارند که بعنوان مثال موضوع مرتبط با عشایر باید در کارگروهی با محوریت همین موضوع بررسی شود.

رضایی ادامه داد: برخی خواسته ها باید از مسیر قانونی اما همراه با تعامل بین بخشی سازمان ها و اداره های دولتی انجام شود تا بهتر و زودتر به نتیجه برسند.

وی از مدیران کل استانی هم خواست دست مدیران شهرستان های خود را برای کار و اقدام به هنگام همراه با سرعت و دقت کافی باز بگذارند و مسیر را برای انجام بهتر امور مردم هموار کنند.

وی درباره بحث های مطرح شده در خصوص صنعتی یا کشاورزی دیدن یک منطقه اظهار داشت: صادقانه باید بپذیریم برای منطقه ای مانند سمیرم که آب و خاک و هوای مطبوعی دارد طرح مسایل صنعتی به شکل گسترده درست نیست.

به اعتقاد استاندار اصفهان در دولت یازدهم، آنچه باید مورد توجه قرار گیرد دیدگاه منطقه ای است که برای شهرستانی مانند سمیرم با این ظرفیت خوب کشاورزی و گردشگری باید به مسایلی همچون توسعه کشت های گلخانه ای، دارویی و صنایع تبدیلی توجه کرد.

وی تصریح کرد: وظیفه استانداری هماهنگی، سیاست گذاری، پیگیری و نظارت است و مجری انجام کار نیست اما به دقت موارد را دنبال می کنیم تا به نتیجه برسیم و مردم را نیز در جریان کارها قرار خواهیم داد.

مقام ارشد دولت در استان اصفهان اشاره ای نیز به طرح چند موضوع و کار پروژه ای همزمان و سنگین بعنوان درخواست های شهرستانی داشت و گفت: بهترین روش کار این است که بجای شروع چندین طرح کوچک و بزرگ با یکدیگر، یکی دو طرح را آغاز کرده و تکمیل کنیم و بعد به سراغ سایر طرح ها برویم.

استاندار اصفهان و مدیران کل استانی  علاوه بر حدود ۳ ساعت ملاقات های مردمی از طرح گردشگری حاشیه سدقرقاچ در شمال سمیرم و همچنین کمپ عشایری ایل در بخش وردشت این شهرستان دیدن کردند.

این دومین سفر استاندار اصفهان از ابتدای سال جاری تا زمان حاضر به شهرستان سمیرم است.

روز گذشته استاندار اصفهان به همراه معاونان خود، جمعی از مدیرن کل استان های عشایری و نمایندگان مجلس عضو فراکسیون عشایری مجلس دهم در هجدهمین جلسه شورای عالی عشایری استان اصفهان در روستای رهیز بخش پادنای بزرگ سمیرم شرکت کردند.

سمیرم با حدود ۱۵۰ روستا و آبادی، شش شهر و چهار بخش و اشتغال ۹۶درصدی مردم در بخش کشاورزی در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

۷۱۴۷/۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.