علی‌اکبر مرتضایی قهرودی روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نمایندگی شهرستان کاشان اظهار داشت: در شرایط پرآشوب فضای مجازی و حقیقی کنونی، کنکاش برای رسیدن به حقیقت و خلق آگاهی، شور، شعور و پاسداری از حقوق شهروندی امری خطیر و شریف است که بخشی از آن را خبرنگاران برعهده دارند.

وی افزود: بدون شک اگر خبرها و رویدادها آینه‌وار و فرای دیدگاه‌های شخصی و جناحی بازتاب یابد، با افزایش سطح اعتماد عمومی شهروندان و نشاط اجتماعی به پیشرفت جامعه شتاب خواهد بخشید.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: شرایطی که در نتیجه تحریم‌های ظالمانه بر کشور حاکم شده، ضرورت تقویت روحیه امید را بیش از هر زمان دیگری یادآور می‌شود و در این میان رسانه‌ها به ویژه خبرگزاری رسمی کشور با تبیین فعالیت‌ها، تلاش‌ها و اقدام‌های صورت گرفته از سوی دولت می‌توانند به این مهم کمک کنند.

وی لزوم دقت در انتقال مطالب و انتشار اخبار را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: بیان کاستی‌ها با کمک به ایجاد آرامش در جامعه منافاتی ندارد اما در این میان صحت و پرهیز از بزرگنمایی در بازتاب مشکلات نباید مغفول بماند.

مرتضایی با گرامی‌داشت یاد شهدای رسانه و تبریک روز خبرنگار اضافه کرد: فعالان رسانه‌ای در کنار رعایت مصالح ملی و منافع شهرستان با اندیشه سالم، قلم توانمند و حقیقت جوی خود می‌توانند با وجود همه مشکلات تسهیل‌گر مسیر پیشرفت کشور از جمله در منطقه فرهنگی کاشان باشند.

وی همچنین نهادینه شدن فرهنگ پاسخگویی بین مسوولان را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط عمومی‌ها باید با رسانه‌ها به عنوان رکن اساسی جامعه، تعامل نزدیک‌تری برقرار کنند و از قدرت و ارتباطات آنها برای بازتاب اقدام‌ها و دستاوردها، شفاف‌سازی و فراهم آوردن زمینه ارائه خدمات مناسب به مردم بهره‌مند شوند.

فرماندار ویژه کاشان حمایت از رسانه‌های محلی را از جمله برنامه‌های سال‌جاری برشمرد و تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به عنوان متولی اصلی رسانه و مطبوعات، مشکلات مطرح شده از جمله تامین کاغذ، توزیع عادلانه آگهی‌ها، تشکیل انجمن صنفی و صدور کارت خبرنگاری را از مرکز استان پیگیری کند.

وی در ادامه نیز از برگزاری گردهمایی مشترک خبرنگاران و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی شهرستان کاشان با هدف تکریم اصحاب رسانه و تقویت پیوند روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها خبر  داد.

رییس و معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، مسوولان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آب و فاضلاب، برق و بهزیستی نیز فرماندار کاشان را در این دیدار همراهی می‌کردند.

نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی از سال ۷۵ مسوولیت پوشش رویدادهای خبری شهرستان‌های کاشان، آران‌وبیدگل، اردستان و نطنز را با مرکزیت کاشان برعهده دارد.

بر اساس آخرین آمارها ۳۷ رسانه شامل ۱۷ نشریه عمومی، ۱۰ نشریه تخصصی و ۱۰ پایگاه خبری در شهرستان کاشان مجوز فعالیت دارند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان در سال ۱۳۷۷ با عنوان "روز خبرنگار" نامگذاری شده است.

۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.