عباس رضایی روز چهارشنبه در دیدار مدیرعامل بانک کشاورزی اظهارداشت: تخصیص این خط ویژه اعتباری برای استان اصفهان باعث می شود تا طرح های بزرگ کشاورزی استان هرچه سریع تر به بهره برداری برسد و گامی در جهت رونق تولید و اشتغال در این خطه است.

وی همچنین افزایش اختیارات سرپرستی بانک کشاورزی استان برای ارائه تسهیلات و استمهال وام ها را خواستار شد و گفت: افزایش این اختیارات موجب خواهد شد تا زمان فرآیند ارائه تسهیلات بانکی به متقاضیان کاهش یابد و ارائه این خدمات تسهیل شود.

استاندار اصفهان در ادامه به زمان بازپرداخت سرمایه در گردش طرح های کشاورزی اشاره کرد و گفت: درخواست مدیریت استان این است که این زمان از یک به دو سال افزایش یابد.

وی دریافت ضمانت نامه برای پرداخت تسهیلات طرح های بزرگ کشاورزی را از مشکلات فراروی سرمایه گزاران این بخش دانست و از بانک کشاورزی درخواست  کرد که تمهیدات لازم را برای برطرف شدن این مشکل اتخاذ کند.

رضایی صدور مجوز خاص برای تعیین تکلیف مطالبات غیرجاری بخش کشاورزی از سوی بانک کشاورزی را خواستار شد و ابراز امیدواری کرد با درنظرگرفتن ظرفیت های بالای کشاورزی استان اصفهان، بانک کشاورزی تسهیلات مناسبی به طرح های بزرگ کشاورزی این استان اختصاص دهد.

وی به ظرفیت های بالقوه کشاورزی اصفهان اشاره کرد و گفت: تسهیل کردن زمینه سرمایه گزاری در بخش کشاورزی این استان ظرفیت های بالقوه این بخش را بالفعل تبدیل خواهد کرد و تاثیر بسزایی در افزایش تولید محصولات کشاورزی کشور خواهد داشت.

استاندار اصفهان متوسط برداشت گندم در کشور را سالانه ۳.۲ تن اعلام کرد و گفت: این میزان در استان اصفهان ۸.۵ تن در سال است.

وی ادامه داد: به رغم خشکسالی طی سال های اخیر، اصفهان رتبه اول تولید شیر و گوشت مرغ، رتبه دوم تولید عسل، تخم مرغ و محصولات گلخانه ای، رتبه سوم سیب زمینی و سیب درختی، رتبه پنجم تولید پیاز کشور را در اختیار دارد .

رضایی متوسط نرخ بیکاری در کشور را ۱۲.۱ درصد اعلام کرد و اظهارداشت: این میزان در استان اصفهان ۱۳.۳ درصد است .

وی سهم کشاورزی در اشتغال کشور را ۱۸.۷ درصد بیان کرد و گفت: این درحالی است که به دلیل محرومیت و بی توجهی به کشاورزی استان اصفهان، سهم این بخش در اشتغال استان ۱۱.۵ درصد است.

روح الله خدا رحمی مدیرعامل بانک کشاورزی به همراه معاونان خود روز چهارشنبه به منظور بررسی مشکلات بانکی کشاورزان استان اصفهان به این استان سفر کرد و ضمن دیدار با استاندار قرار است در نشستی با فعالان بخش کشاورزی و بازرگانی این خطه، چگونگی ارائه تسهیلات، سرمایه گزاری و مشکلات بانکی آنها را بررسی کند.   

استان اصفهان دارای ۵۶۴ هزار هکتار زمین کشاورزی است اما بدلیل کمبود منابع آبی و خشکسالی طی سال هایاخیر، اکنون حدود ۲۹۰ هزار هکتار از این زمین ها زیر کشت زراعی و باغی قرار دارد.

استان اصفهان در تولید گل شب بو، گوشت بوقلمون، شیر خام، گوشت مرغ و ماهیان زینتی و گرمابی در کشور رتبه نخست را دارد.

بیش از ۱۸۰ هزار نفر در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند. 

۲۰۹۳ /۶۰۲۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.