محمدجواد سلامیان‌زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا تشریح کرد: این طرح‌ها شامل مجموعه شهید ناصر فکری، خانه جوان، مرکز علمی پژوهشی، سالن‌‎های ورزشی روستاهای استرک و نشلج، خانه اسکواش، پیست تارتان و سالن ورزشی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری کاشان است.

وی افزود: مجموعه فکری، پیست تارتان و سالن ورزشی سه هزار نفری ورزشگاه کاشان از محل اعتبارهای ملی و سایر طرح‌ها با اعتبارهای تملک دارایی‌های استانی ساخته می‌شود که به طور میانگین نزدیک به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رییس اداره ورزش و جوانان کاشان بیان کرد: کاشان پس از اصفهان پرجمعیت‌ترین شهرستان استان محسوب می‌شود و از سوی دیگر پایین‌ترین سرانه ورزشی استان را نیز دارد، درحالی‌که سرانه ورزشی استاندارد در برنامه ششم توسعه به ازای هر شخص ۱۲۰ سانتی‌متر تعریف شده است.

به گفته وی، ورزشکاران کاشانی از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۱ عنوان برتر، ۱۰ گردن‌آویز طلا و ۶ گردن‌آویز نقره در مسابقه‌های کشوری، آسیایی و جهان به دست آوردند.

سلامیان‌زاده اضافه کرد: با توجه به فعالیت جوانان این شهرستان در برخی رشته‌ها و تیم‌های ورزشی مانند والیبال، بستکبال، هندبال و فوتسال نیاز به یک سالن ورزشی استاندارد و بزرگ ضروری احساس می‌شود که امیدواریم با تکمیل ورزشگاه کاشان برطرف شود.

وی یادآور شد: فضاهای ورزشی روباز و سرپوشیده شهرستان کاشان به ترتیب ۶۶ هزار و ۷۰۰ و ۱۶ هزار و ۶۳۸ مترمربع و سرانه ورزشی به ازای هر شهروند ۲۳ سانتی‌متر مربع است.

۱۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۵۶ هیات ورزشی در شهرستان کاشان فعالیت می‌کنند که نزدیک به یک‌سوم آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.

همچنین ۱۰۷ باشگاه ورزشی دارای مجوز در شهرستان کاشان فعالیت دارند که از این شمار ۲۰ باشگاه ویژه بانوان، ۳۲ باشگاه ویژه آقایان و ۵۵ باشگاه نیز در زمان‌های جداگانه به صورت مشترک استفاده می‌شود.

کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.

۶۱۳۶/۸۱۲۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.