نخستین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: فلسفه وجودی این نهاد که از ارکان وحدت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، همواره تجلی کننده حضور حماسی مردم در صحنه‌های مختلف بوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان، حجت الاسلام سید حسین بهشتی‌نژاد، صبح امروز (دوشنبه) در آیین تکریم و معارفه رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: واژه تبلیغ، رساندن پیام‌ الهی به جوامع اسلامی تلقی می‌شود و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تدبیر حکیمانه امام راحل بر اساس نیازهای ضروری و هم‌نوا با اهداف انقلاب در سال‌های اول انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی گفت: فلسفه وجودی این نهاد که از ارکان وحدت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، همواره تجلی کننده حضور حماسی مردم در صحنه‌های مختلف بوده است. یکی از اقدامات پلید دشمن، کمرنگ کردن حضور مردم و یا قرار دادن مردم در مقابل نظام بوده است، بنابراین هر نهادی که این حضور و وحدت را حفظ کند باید مورد تکریم قرار گیرد.

نخستین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، افزود: پیش نیاز این وحدت بازگویی و یادآوری انقلاب و آرمان‌های آن است و شورای هماهنگی تبلیغات بر این اساس تشکیل شد و ماموریت‌های کلان این نهاد مسئله روز قدس، ۲۲بهمن و بعد مناسبت شهادت بزرگان و دیگر مسائلی از این قبیل است که شورای هماهنگی تبلیغات استان همواره به بهترین شکل در آن‌ها مشارکت داشته‌اند.

بهشتی‌نژاد گفت: در برخی موارد شرایط داخل کشور باعث ضربه خوردن حضور مردم در صحنه‌های مختلف می‌شد، اما شورای هماهنگی تبلیغات، ظرفیت‌های کشور را به کار می‌گرفت تا این حضور در عالی‌ترین شکل حفظ شود.

وی افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با ۱۲ سال تأخیر در اصفهان آغاز به کار کرد. همه ما شاهد زحمات مسئول کنونی شورای هماهنگی استان در ۲۸ سال قبول زحمت ایشان آن هم در شرایط دشوار اصفهان بودیم و تمام مدیران استان به خوبی با ایشان همکاری می‌کردند.

نخستین رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گفت: جریان ۹ دی یک حرکت خودجوش مردمی در سراسر کشور بود و مردم خیزشی حماسی را در مقابل حوادث ۸۸ داشتند. هماهنگی مردم در این روز و راه‌اندازی این حرکت مردمی خودجوش کار ساده‌ای نیست، اما ریاست شورای هماهنگی با عشق به کشور و رهبری و مردم این مهم را انجام داد.

بهشتی‌نژاد افزود: یکی از اقدامات ریاست این شورا، کمک به برطرف کردن مشکل صوت در نماز جمعه در میدان امام(ره) بود، که در آن سال ظرفیت مالی استان بالا نبود و از تهران هم انتظار و امکان کمک مالی نبود که  ریاست شورای هماهنگی به کمک ستاد برپایی نماز جمعه در میدان امام(ره) شتافت.

وی گفت: باید در نظر گرفت که مسئولیت شورا در تمام شهرستان‌های استان با این ظرفیت پهناور استان و شرایط گوناگون در شهرستان‌ها کار سختی بود که این شورا در ۲۸ سال گذشته به خوبی از عهده آن برآمد.

 همچنین جعفر عسگری- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این آیین گفت: سعی کردیم با اقتدا به شهدای عزیز با بضاعت ناچیز خود، با مشورت اساتید و علمای عزیزمان در طول این مدت اتفاقات بزرگی را در اصفهان رقم بزنیم.

وی افزود: افتخار می‌کنم که در اصفهان شهر ولایت و شهیدان، نبوغ و فناوری، هنر و صنعت، تلاش و کار و مردم نجیب و فهیم و حماسه‌ساز، زندگی و خدمت می‌کنم. تقوا و به خصوص تقوای سیاسی را در عرصه‌های مختلف از آیت‌الله بهشتی‌نژاد آموختم و خدا را شکر می‌کنم که شاگردی روحانیت را کردم و همین که مرجعیت و روحانیت از ما راضی باشند کفایت می‌کند.

عسگری ادامه داد: از سال ۸۳ که آیت‌الله جنتی اعتماد کردند و من را به این سمت گماردند، اگر حمایت روحانیت، استانداران و مسئولان بلندپایه دیگر نبود، این اتفاقات بزرگ نمی‌افتاد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، گفت: اتفاق بزرگ این سال‌ها سفر مقام معظم رهبری به اصفهان در شرایط خیلی بد کشور بود که باعث کوری چشم دشمنان داخلی و خارجی شد و مقام معظم رهبری هم از این مراسم و نظمش لذت بردند. همچنین به خوبی توانستیم مراسم خاکسپاری شهدای غواص و شهید حججی را برگزار کنیم.

وی گفت: علی‌رغم سو مدیریت‌ها و مسائل و مشکلات داخلی، حضور مردم و نظم مراسم گوناگون حفظ شد و نمونه بارز آن‌ها مراسم ۸دی‌ماه ۸۸ بعد از فتنه‌ آن سال بود که البته برنامه‌ریزی‌ها در تهران تغییر کرد و به ۹دی موکول شد.

عسگری ادامه داد: به گفته مقام معظم رهبری اصفهانی‌ها در عرصه‌های گوناگون همیشه پیشتاز بودند و اصفهان صادر کننده مدیر به تمام کشور است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان، افزود: در پیروی و اطاعت از ولایت، صادق و ثابت قدم هستیم و با جریانات سیاسی مختلفی در شهر کار کردیم و بارها استانداران زیادی از من خواستند تا با آن‌ها همگام شوم، اما یک قدم هم از راه درست پیش رو برنگشتیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز تنها راه مدیریت صحیح، درسی است که شهدا به ما آموختند و آن مقاومت جهادی است. باید جوان‌ها را به عرصه کار بیاوریم و شورای هماهنگی همیشه از جوانان مؤمن و متعهد استفاده کرده است.

در این مراسم، محمدعلی احمدی به عنوان رییس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان معرفی و از خدمات 15 ساله جعفر عسگری در این سمت تجلیل شد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.