22 روز دیگر، سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با حضور بسیاری از چهره‌های سینمایی در اصفهان برگزار می‌شود اما آیا این شهر از تمام ظرفیت‌های این رویداد بین‌المللی، برای رونق صنعت گردشگری خود بهره می‌برد؟ 
به گزارش خبرنگار ایسنا-منطقه اصفهان، مقامات و چهره‌های زیادی در طول سال و به مناسبت‌های مختلف به اصفهان سفر می‌کنند؛ اواخر خردادماه سال جاری نیز، وزیر امورخارجه ترکیه به اصفهان سفر کرد. این دیدار، می‌توانست فقط یک دیدار ساده دیپلماتیک باشد اما مولود چاووش اوغلو،ویدئویی کوتاه از زیبایی‌های اصفهان ضبط و در صفحه مجازی خود منتشر کرد؛ ویدئویی که مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گرفت و تصویر زیبایی از اصفهان در ذهن آن‌ها ساخت؛ تصویری که ممکن است شعله اشتیاق دیدار با اصفهان را برای همیشه در قلب میلیون‌ها بازدیدکننده آن ویدئو روشن کرده باشد.
22 روز دیگر نیز سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار می‌شود. رویدادی که پای بسیاری از چهره‌های سینمایی کشور و جهان را برای حضور در کارگاه‌ها، نشست‌ها و... به اصفهان باز می‌کند و اگر هر کدام از این چهره‌ها با یک عکس یا کلیپ، روایتشان را از دیدار با زیبایی‌های تمام‌نشدنی این شهر در شبکه‌های اجتماعی به نمایش بگذارند، نقش زیادی در شناساندن اصفهان و دیده شدن زیبایی‌های آن از زوایای مختلف ایفا کرده‌اند.
سوای تاثیری که عوامل درگیر این جشنواره می‌توانند بر رونق گردشگری اصفهان داشته باشند، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از چشم‌اندازی می‌گوید که در آن، شهروندانی از شهرها و کشورهای مختلف برای حضور در این جشنواره به اصفهان سفر کنند. 
فریدون اللهیاری، با اشاره به نقش جشنواره‌ها در رونق گردشگری می‌گوید: رویدادهای فرهنگی می‌توانند در ابعادی مختلف، در توسعه گردشگری اثر گذار باشند. به‌هرحال افراد زیادی در برگزاری یک جشنواره چه از نوع ملی و چه از نوع بین‌المللی آن، دخیل هستند و حضور خود آن‌ها در یک شهر قابل‌ملاحظه است اما این اثرگذاری زمانی به اوج می‌رسد که شهروندان و علاقه‌مندانی از شهرها و کشورهای مختلف، صرفا به خاطر حضور در آن رویداد به شهر میزبان سفر کنند و جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برای رسیدن به این مرحله به برنامه‌ریزی‌های هدفمند بیشتری در طول سال نیاز دارد.

کد خبرنگار: 13038

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.