مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان روز شنبه در دیدار با شهردار سلطانیه با اشاره به اینکه کمک به شهرداری‌های استان از وظایف اولویت‌دار سازمان همیاری است، افزود: سلطانیه یک برند جهانی است و باید در جهت توسعه عمرانی و گردشگری این شهر بیش از گذشته تلاش کرد که سازمان همیاری شهرداری‌ها نیز در کنار شهرداری سلطانیه این روند را شتاب خواهد داد.
سعید امیدی با اشاره به تجربیات و فعالیت‌های سازمان همیاری در زمینه‌های ارائه مشاوره فنی، گردشگری و آموزشی افزود: این سازمان، با داشتن شرکت گردشگری و مرکز علمی کاربردی ظرفیت‌های مناسبی برای همکاری‌های مستمر با  شهرداری‌های استان را دارد.
شهردار سلطانیه نیز گفت: از ظرفیت‌های موثر سازمان همیاری در پروژه های این شهرداری استفاده خواهد شد و در این میان گروه مشاوران، روند تکمیل پروژه ها را بطور قابل توجهی تسهیل می‌بخشد.
عزیزالله افشار گفت: شهرداری سلطانیه در پی طراحی مناسب جهت تغییر چهره سه راه سلطانیه است که در خور شأن این شهر تاریخی و جهانی باشد و در این راستا اقداماتی را مورد توجه قرار داده است.

وی اضافه کرد: طراحی پروژه ورودی شهر سلطانیه امری مهم بوده و عزم جدی این شهرداری نیز برای به ثمر رساندن آن با همکاری سازمان همیاری شهرداری های استان آثار مثبتی را به دنبال دارد.
افشار افزود: تصویر ورودی شهر در ذهن مهمانان آن می ماند و در این میان با  توجه به جهانی و تاریخی بودن شهر سلطانیه، موقعیت کنونی سه راه سلطانیه و ورودی شهر مناسب نیست و باید تغییر کند.
شهردار سلطانیه گفت: بر این مبنا از سه راهی سلطانیه تا  داخل شهر درختکاری و المان زیبایی در ورودی شهر نصب و در طراحی مذکور لحاظ خواهد شد.  
این مسئول ادامه داد: در زمان حاضر اقامتگاه گردشگری و تالار بزرگ  سلطانیه در حال تکمیل است که در این خصوص از تجربیات و مشاوره های سازمان همیاری نیز استفاده خواهد شد.
 گنبد سلطانیه در سال ۱۳۱۰ در فهرست میراث ملی و تیرماه سال ۱۳۸۴ در فهرست میراث جهانی (یونسکو) ثبت شده است.
این اثر، یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می‌شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می‌آید.
شهرستان سلطانیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.