عباس رضایی روز یکشنبه در جلسه با مدیرعامل و تعدادی از مدیران بانک رفاه کارگران استان  در استانداری اصفهان افزود: بانک ها باید برای تحقق رونق تولید تلاش کنند و با ارائه تسهیلات مناسب به صنایع و واحدهای تولیدی آنها را یاری کنند.

وی اظهارداشت : بسیاری از مسائل و مشکلات را می توان در استان حل و فصل کرد اما به عزم همگانی در این زمینه نیاز است.

استاندار اصفهان با بیان این که بانک رفاه یکی از بهترین، اخلاق مدارترین و مشتری مدارترین بانکها در استان و کشور است ابراز امیدواری کرد که اخلاق مداری و مشتری مداری در همه شعب بانک ها بیشتر شود.

وی با اشاره به دیدار با فعالان اقتصادی و صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ اصفهان اظهار داشت: ۹۰ درصد متقاضیان در این واحدهای صنعتی و تولیدی با مشکل بانکی مواجه هستند.

رضایی بیان کرد: ارائه تسهیلات اندک بانکی در شرایطی که قیمت مواد اولیه پنج برابر شده یکی از مهمترین مشکلات فعالان اقتصادی با این بانکها محسوب می شود.     

وی اضافه کرد: فعالان صنعتی و تولیدی با دریافت تسهیلات بانکی مصوب ۲ سال گذشته در عمل هیچ کاری نمی توانند انجام دهند و لازم است بانک ها شرایط را برای مشتریان خوش حساب خود تسهیل کنند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: وضعیت اشتغال در این استان به عنوان صنعتی ترین استان کشور خوب نیست و متوسط اشتغال ما ۲.۷ درصد از متوسط اشتغال کشوری کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم شعار سال رونق تولید را جنبه عملی و اجرای بدهیم روزهای دوشنبه و چهارشنبه همراه با مدیران استان با فعالان اقتصادی دیدار و گفت و گو می کنیم و به حرف ها و درد دل های آنها گوش می دهیم.

رضایی ادامه داد : مسائل و مشکلات متعددی در استان اصفهان وجود دارد و امیدوارم دیدار امروز نقطه عطفی برای تعامل بیشتر با واحدهای تولیدی و بخش خصوصی این استان باشد.

وی با بیان این که بانک رفاه بخش عمده ای از سهام فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان را در اختیار دارد، گفت: انتظار داریم این بانک در پرداخت تسهیلات و افزایش حجم اعتباری فولاد مبارکه اقدام جدی و عملی انجام دهد.

استاندار اصفهان بیان کرد : باید اختیار بیشتری به مدیران بانک رفاه در این استان از طرف مرکز داده شود تا بتوانند از اعتبارات موجود به خوبی استفاده کنند و قدم های مثبتی در راستای حل مشکلات فعالان بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و تولید کنندگان بردارند.

وی ادامه داد: توقع و انتظار ما از بانکها در استان در زمینه پرداخت تسهیلات، استمهال و تقسیط وام های فعالان اقتصادی و صنعتی بیش از پیش است.

رضایی در ادامه درخواست هایی هم در خصوص مشارکت و سرمایه گذاری کلان بانک رفاه در زمینه چند طرح آبرسانی و راه آهن اصفهان و حومه آن در شاهین شهر، نجف آباد، مبارکه و خمینی شهر را ارائه کرد .

وی با بیان اینکه کمبود هتل و مراکز اقامتی یکی از مسائل دیگر این استان است تصریح کرد: تامین مالی برای ساخت هتل پنج ستاره در این استان یکی دیگر از درخواست ها ما برای مشارکت بانک رفاه در استان اصفهان است .

مدیرعامل بانک رفاه  کشور در این جلسه گفت: ۵۰ درصد مصارف ما مرتبط با سازمان تامین اجتماعی و تعهدات این سازمان در راستای طرح تحول سلامت است.

محمد علی سهمانی افزود: چنین تکالیفی و وظایفی بر عهده هیچکدام از بانکها قرار ندارد و این خدمات مازاد بر تکالیف و فعالیت های دیگر است.

به گفته وی، تامین اجتماعی و شرکت های زیر مجموعه آن سهام دار صد در صدی این بانک محسوب می شوند.

 سهمانی بیان کرد: بانک رفاه در زمان حاضر با ۴۲ میلیون نفر ذینفع مستقیم و غیر مستقیم و ۱۸ میلیون نفر مشتری، بزرگترین بانک اجتماعی کشور محسوب می شود.

وی اظهار داشت: سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مستمری بگیر تامین اجتماعی ماهیانه حقوق خود را از بانک رفاه دریافت می کنند.

سهمانی ادامه داد: تامین کسری نقدینگی برای مستمری بگیران تامین اجتماعی، مهمترین ماموریت امروز ما محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بانک رفاه در راستای تحقق شعار رونق تولید بعنوان یکی از بانکهای فعال در سطح صنایع و شرکت های بزرگ، متوسط وکوچک تسهیلات خوبی بیش از تکالیف مشخص شده از طرف بانک مرکزی، ارائه داده است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران تصریح کرد: امروز نسبت تسهیلات قرض الحسنه این بانک به منابع آن بیش از ۱۳۰ درصد است و در ردیف اول پرداخت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه قرار داریم و هیچگونه سهل انگاری در پرداخت اینگونه تسهیلات در بانک رفاه وجود ندارد.

سهمانی افزود: بانک رفاه اصفهان از نظر شاخص های مختلف در سطح کشور بهترین عملکرد را دارد.

به گفته وی ضریب مطالبات معوق مهمترین این شاخص ها محسوب می شود که متوسط آن در شبکه بانکی ۱۲ درصد است و این شاخص در بانک رفاه یک درصد است.

مدیرعامل بانک رفاه اظهار داشت: پایین و مثبت بودن این شاخص در اصفهان نشان دهنده آن است که مشتریان ما در این استان متعهد و منضبط هستند و سلامت اعتباری در استان اصفهان در بالاترین سطح قرار دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک رفاه در سالهای گذشته بیشترین همکاری و تعامل را در راستای حمایت از ذوب آهن اصفهان داشته و در این سالها هیچ فشاری به این شرکت نیاورده  و بارها تسهیلات پرداختی را امهال کرده و در ادامه هم همراهی لازم را با این شرکت خواهیم داشت.

سهمانی اضافه کرد: بانک رفاه در استان اصفهان تنها در عرصه صنعت فعال نبوده و در عرصه شرکت های مهم دارویی و لوازم خانگی و حوزه سلامت فعالیت داشته است.

وی تصریح کرد: سیستم بانکی منابع محدود و انتظارات نامحدود دارد و به همین دلیل بیش از اینکه افراد از این سیستم راضی باشند شاکی هستند.  

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه مجبور به اولویت بندی برای منابع هستیم خاطرنشان کرد: خدمات کمی و کیفی این بانک را در استان اصفهان گسترش خواهیم داد.

دیدار استاندار اصفهان با مدیرعامل و مدیران بانک رفاه کارگران امروز در استانداری اصفهان برگزار شد.

84 شعبه بانک رفاه در استان فعال است و از نظر منابع و رشد منابع و مصارف پرداخت تسهیلات رتبه اول  را به خود اختصاص داده است. 

7150 /6026/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.