محمدرضا متین پور روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان در سال جاری رویکرد خود به اشتغال زایی و خودکفا کردن مددجویان زیر پوشش را تغییر داده است به دلیل آنکه معتقدیم شغل هایی که برای مددجویان ایجاد می شود باید نیازهای آنها را پاسخ دهد و برای آنها پایدار باشد. 

وی بیان کرد: از این پس کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان به مردم و مسئولان زیربط گزارش نخواهد داد که چند نفر از مددجویان زیر پوشش را آموزش دادیم بلکه گزارش می دهیم که چند درصد از این آموزش ها به شغل پایدار منجر شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان اضافه کرد: آمارها باید کیفی شود و باید جواب دهیم که چند درصد این آمارها به خودکفایی مددجویان منجر شده است.

وی تصریح کرد: ممکن است شغل های زیادی برای مددجویان ایجاد شده باشد اما سرمایه گذار و مددجو علاقه ای به فعالیت در این شغل ها نداشته باشد بنابراین آمار این نوع شغل ها ارزش ندارد.

متین پور افزود: باید شغلی ایجاد کنیم که نیازهای مددجویان را تامین کند و مددجو با تمام توان برای ادامه فعالیت در این شغل تلاش کند و خودکفا شود.

وی بیان کرد: از معاونت های زیربط کمیته امداد استان خواهیم خواست که فعالیت های خود را به این سمت متمرکز و برای عملیاتی شدن این راهبرد تلاش کنند.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان با اشاره به اینکه با حمایت بخش خصوصی می توانیم بسیاری از مددجویان زیر پوشش را توانمند و خودکفا کنیم، افزود: در سال ۹۷ نیم درصد  اعتبارات اشتغال کشور به کمیته امداد اختصاص یافت اما ۳۰ درصد اشتغال هایی که در کشور ایجاد شد مربوط به این نهاد بود.

وی افزود: ما دیگر نخواهیم گفت که چند درصد از اعتبارات کمیته امداد استان اصفهان جذب شده بلکه خواهیم گفت که چند درصد از این اعتبارات به ایجاد شغل پایدار برای مددجویان و خودکفایی آنها منجر شده است. 

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ۱۰۷ هزار و ۹۴۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۲۰۴ هزار نفر را زیر پوشش دارد که از این آمار ۵۷ درصد سرپرست زن و ۴۳ درصد سرپرست مرد هستند.

۶۰۲۲/ ۲۰۹۳ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.