آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلای امام خمینی (ره) این شهر  افزود: دشمنان انقلاب اسلامی روز به روز خود را می بازند و عقب نشینی می کنند و این حقیقتی است برای کسی که راهنمای دینی ندارد و انگلیس هم دنباله رو آمریکا است.
وی با اشاره به چهلمین سالروز برگزاری نماز جمعه، اظهارداشت :  اولین نماز جمعه بعد از انقلاب به امامت آیت الله طالقانی در تهران برگزار شد و چهل سال است مسیر ادامه پیدا کرد.
 وی با اشاره به وارد شدن صدها روایت در خصوص برگزاری نماز جمعه، خاطرنشان کرد: تنها در کتاب وسایل الشیعه قریب ۳۰۰ روایت در چهل باب در خصوص نماز جمعه وارد شد و به عقیده بسیاری از مراجع تقلید نماز جمعه واجب عینی است و برخی آن را مستحب موکد می دانند.
 امام جمعه اصفهان ادامه داد: این‌ اجتماع عظیم در این چهل سال گذشته فواید بسیاری برای انقلاب چه در دفاع مقدس یا مقابله با جنگ نرم دشمن از طریق راهنمایی ها و هدایت های ائمه جمعه داشته است.
  آیت الله طباطبایی نژاد همچنین به سالروز هجرت پیامبر از مکه به مدینه، هجرت امام رضا (ع) از مدینه به سمت طوی و سالروز درگذشت بزرگانی چون آیت الله مشکینی و آیت الله زاهد اشاره کرد.
 وی با اشاره به روز زیارتی خاص امام رضا  (ع)، اضافه کرد: بر اساس روایات اسلامی زیارت امام رضا (ع) جایگاه و اهمیت بالاتری در روز قیامت دارد.
آیت الله طباطبایی نژاد در خطبه اول نماز با اشاره به سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تبیین تقوا در نمازهای جمعه، گفت: انسان برای سلوک راه خدا در گام اول باید خودش مراقب نفسش باشد و در گام دوم بداند خدا، فرشتگان، پیامبر و ائمه اطهار(ع)، مکان و زمان شاهد و مراقب عمل انسان هستند.
همچنین پیام رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور قبل از اقامه نماز جمعه این هفته شهر اصفهان توسط حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا صالحیان ریس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان قرائت و از ائمه موقت جمعه و ستاد اقامه نماز جمعه استان اصفهان تجلیل شد.
پنجم مرداد سال ۵۸ سالروز تعیین امام جمعه و اقامه اولین نماز  جمعه در سال های پس از انقلاب اسلامی است.
در زمان حاضر حدود ۹۰۰ نقطه در سراسر کشور نماز جمعه برگزار می شود.
استان اصفهان با برگزاری ۹۰ نماز جمعه بیشترین تعداد نماز جمعه را به خود اختصاص داده است.
۶۰۲۶//۷۱۳۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.