مهدی جمالی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اصفهان افزود: شهرداری ها که نهادهای عمومی و غیر دولتی هستند در این شرایط سخت اقتصادی باید بتوانند سرمایه گذاران را جذب کنند اما برخی قوانین دست و پای آنها را می بندد.
وی با بیان این که با این قوانین ، شهرداری ها نمی توانند به خوبی سرمایه گذاران را جذب کنند، اظهار داشت: باید تدابیر لازم برای رفع این مشکل اتخاذ شود که موضوعی با اهمیت است.
جمالی نژاد، همچنین تحریم های ناجوانمردانه و نوسان های قیمت ها را از جمله مشکلات معاونت عمرانی وزارت کشور برشمرد و تصریح کرد: امسال دولت سال سختی را تجربه می کند و این معاونت به عنوان نهادی که هدایت، نظارت و حمایت از شهرداری ها را به عهده دارد باید از آنها پشتیبانی کند.
معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به این که در این کار با مشکلاتی برای تامین تجهیزات و خرید ماشین آلات مواجه هستیم، اضافه کرد: به دلیل نوسان قیمت ها و تحریم ها برخی از مناقصه ها محقق نمی شود.
جمالی نژاد ادامه داد: با وجود این مشکلات امسال در بودجه تلاش شد تا حمایت های لازم از روستاها و شهرهای کوچک و محروم صورت گیرد.

به گفته وی بخشی از این حمایت ها به صورت بلاعوض و برخی تسهیلات بانکی برای طرح های کوچک و زودبازده که جنبه درآمدزایی و اشتغالزایی دارد ، است.
وی  با بیان اینکه شهرداری ها و دهیاری ها برای توانمند شدن نباید به درآمدهای دولتی تکیه داشته باشند، گفت: نباید به دولتی شدن شهرداری ها و دهیاری ها اصرار کرد زیرا آنها وقتی غیر دولتی باشند می توانند سرعت عمل داشته باشند و چابک عمل کنند.

جمالی نژاد در پاسخ به این سوال که اولویت کلانشهر اصفهان چیست، افزود: این خطه، آلوده ترین شهر کشور به شمار می آید و باید با کمک همه دستگاه های اجرایی شاخص های آلایندگی آن کاهش یابد.
معاون عمرانی وزیر کشور روز پنجشنبه برای حضور در همایش شهرداران و دهیاران اصفهان به این استان سفر کرد.

هم اکنون  ۳۷ هزار دهیاری، یکهزار و ۲۸۴ شهر و ۱۲۰ هزار عضو شورای اسلامی شهرها در کشور فعالیت دارد. 

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارای ۱۰۸ شهر، یکهزار و ۴۰۵ روستا، ۱۰۸ شورای اسلامی شهر، ۹۱۲ شورای اسلامی روستایی و عشایری و ۸۵۲ دهیاری است.

3011/6026/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.