به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: با طرح شکایت و مراجعه ۳ نفر از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در شبکه اجتماعی تلگرام، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد فردی در شبکه اجتماعی تلگرام ضمن راه اندازی کانال جعلی با انتشار تبلیغات اغوا کننده در خصوص اخذ ویزا، اقامت و کار در کشور آلمان،مبلغ ۶۰ میلیون ریال از شهروندان دریافت و سپس اقدام به حذف کانال خود کرده است.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری متهم افزود: با اعتراف صریح متهم، پرونده تشکیل و او برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتای اصفهان به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران سایبری غالبا با درج مبالغی بسیار کمتر از مبلغ واقعی و با تطمیع کاربران اقدام به اخذ وجه از آنان می‌نمایند، در حالی که از ارائه خدمات خبری نیست، بنابراین اگر بصورت اینترنتی قصد استفاده از خدمات گردشگری یا درخواست اخذ ویزای کار یا اقامت در سایر کشورها را دارید حتما از طریق دفاتر تایید شده و معتبر اقدام کنید.

وی اضافه کرد: شهروندان از افراد و شرکت هایی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مدعی ارائه اقامت آسان یا اخذ ویزای کار و ... هستند درخواست خدمات نکنند، همچنین حتی الامکان ‌آدرس و تلفن شرکت مورد نظر را دریافت و به‌صورت حضوری مراجعه کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1210902
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.