نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازی‌های سیاسی که در اصفهان ایجاد می‌شود اصفهان را از مسیر توسعه دور کرده و این استان در مقایسه با بسیاری از استان‌ها در موضوعات مختلف عقب مانده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان، اکبر ترکی صبح امروز(چهارشنبه) در نشست خبری، اظهار کرد: همواره در بحث دارو، تجهیزات و جایی که انبوه معادلات مالی وجود دارد مشکلاتی بوده و خواهد بود، در کمیسیون اصل 90 هم پرونده بزرگی در غذا و دارو موجود است که در حال پیگیری است‌.

وی ادامه داد: با آمدن نمکی به وزارت بهداشت، تغییراتی در سطح مدیران انجام شد تا به روند مدیریتی بهبود بخشند. امیدواریم با شفاف سازی و وجود حساسیت اولین جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مختص مشکلات دارویی کشور با رویکرد شفاف‌سازی برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در برنامه ششم برخی از همکاران حاضر در مجلس برای در بحث درمان بر این باور بودند که پزشکان باید در بخش خصوصی و یا در بخش دولتی فعالیت کنند که این یک خطا است و این مشکل باید برنامه‌ریزی شود.

ترکی در ارتباط با فعالیت پزشکان تنها در یک بخش، گفت: تبصره‌ای مصوب شد تا در نقاط محروم همه پزشکان در بخش خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند.
 
نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند نظارتی مجلس در خصوص بودجه، گفت: روندی که در گذشته بوده شفافیتی را به دنبال نداشته و مجلس به جداول مخصوص بودجه ورود ندارد، پس بسیاری از همکاران اعتقاد دارند باید بودجه شرکت‌های دولتی بررسی شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در تخصیص بودجه بسیار حساسیت دارند، گفت: طبق فرمایش رهبری باید تغییراتی در ساختار بودجه انجام می‌شد که این امر سبب شد بودجه دوباره به هیئت دولت بازگردد و تغییراتی در آن شکل گیرد.

ترکی در خصوص برخی از بیماری‌های خاص نظیر بیماران هموفیلی و ایبی، افزود: این بیمان از ردیف خاص‌بودجه برخوردار هستند و در بودجه 98 بودجه آنان افزایش پیدا کرد و برخی از بیماری‌ها به این ردیف بودجه اضافه شدند، اما باید گفت این بودجه کفاف مخارج این بیماری‌ها را نمی‌دهد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: بدهی بیمه و بخش‌های خصوصی به علوم پزشکی افزایش یافته که در سال 97،  ۷.۵ هزار میلیارد تومان به بیمه سلامت اجازه داده شد تا این بیمه، بدهی‌های خود را پرداخت کند و این امر در بودجه 98 به خوبی دیده شد، به طور کلی بدهی‌ها نسبت به سال ۹۶ کاهش داشته است، اما همچنان بدهی وجود دارد.
 
وی در پاسخ به اینکه چرا از ورود مکمل‌های غذایی و دارویی برخی کشور‌های آمریکایی و اروپایی جلوگیری می‌شود، گفت: اگر آلودگی هوای کلان‌شهرها را بررسی کنیم مشاهده می‌کنیم مردم چه هزینه‌های سنگینی را متحمل می‌شوند و به اسم اینکه می‌گویند از کالاهای ایرانی استفاده کنید دو شرکت خودرو ساز را به مردم تحمیل کرده‌اند و باید گفت در حوزه مکمل‌های غذایی و دارویی این شرط استوار است‌.

ترکی با اشاره به تشدید ریزگرد‌ها در استان، گفت: در بحث ریزگردها جلساتی برگزار شده اما انعکاسی نداشته است، دغدغه اصلی کشور بحث آب است و به تبع آن دغدغه نمایندگان هم بحث آب است و باید گفت رویکرد وزارت نیرو در این خصوص غلط است چراکه تنها با صرفه جویی و تغییر معیشت کشاورزان مشکلات حل نمی‌شود و مسئولان به دنبال حل مشکلات استان نیستند.
 
نماینده مردم فریدن، فریدون‌شهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: بازی‌های سیاسی که در اصفهان ایجاد می‌شود اصفهان را از مسیر توسعه دور نگه می‌دارد و این استان در مقایسه با بسیاری از استان‌ها در موضوعات مختلف عقب افتاده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در همین خصوص افزود: متأسفانه اصفهان ستیزی در کشور بیداد می‌کند، اصفهان دومین استانی است که بیشترین مالیات را پرداخت می‌کند، اما در ردیف‌های مناسب بودجه‌ای قرار ندارد چراکه مسئولان، اصفهان را یک استان برخوردار در نظر می‌گیرند و این رویکرد غلط بر مردم استان‌های دیگر و دولت‌مردان اثرگذار بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.