به گزارش ایرنا، خرمشهر ، کعبه ای است در کتاب دلاورمردی های ایران سرفراز و فتح آن در قلب تاریخ ماندگار شده است، وقتی خرمشهر با خونبهای فرزندان این سرزمین آزاد شد و خندید، ایران یکپارچه در سرور و شادی شد.
اولین و آخرین شعار آزادی خرمشهر ˈ الله اکبر ˈ و نخستین نقطه حضور رزمندگان و سلحشوران دلاور جان بر کف، خانه خدا بود.
مسجد جامع خرمشهر هنوز گواه این مقاومت و پایداری است، این که امام (ره) فرمود: خرمشهر را خدا آزاد کرد، حق است و حقیقت رهایی هم نوای الهی است و تسلیم دشمن قدار هم الهی بود.
جان برکفان خونین بال و رزمندگان و ایثارگران عاشق، دلاورمردان غیور ارتشی، سپاهی و بسیجی، در این نبرد نابرابر ، سیاهی دشمن را محو و سپیده فجر را در خرمشهر به یادگار گذاشتند.
در مقاومت و پایداری خرمشهر بود که ددان کوردل بر همنوایی کرکسان پیر استکبار و استعمار یکبار دیگر فرار را بر قرار ترجیح دادند.
در حماسه خرمشهر بود که رزمندگان اسلام، زیباترین تابلوی ایثار و پایداری و مقاومت را در کتاب درخشان دفاع مقدس خلق کردند.
به راستی ، هنوز جاده های اهواز - خرمشهر، رود خروشان رزمندگان اسلام را گواه خواهد بود که چگونه با عشق و پایداری تمام ، حلقه محاصره دشمن زبون را تنگتر و آنان را ذلیل تر ساختند.
باید آموخت ؛ چه کسانی و با چه برنامه ای آزادی خرمشهر را تضمین کردند؟ چه پیکرهایی در آتش توپ و تانک دشمن سوختند و بر خون غلتیدند.
چه صدای رسایی در دل ها طنین انداز شد و بر قلب ها حکومت کرد تا خرمشهر را خونین شهر و خونین شهر را خرمشهر ساخت.
تاریخ دلاوری های مردان و زنان ایرانی در حماسه دفاع مقدس زبانزد عالم شد و سند رشادت رزمندگان اسلام در آزاد سازی خرمشهر نیز برای همیشه در خاطره ها فراموش نشدنی است.
خونبهای شهدای این حماسه تاریخ ساز بود که قدرت و پایداری ایران اسلامی را تایید کرد.
آری ! لحظات ماندگاری تاریخ ملت ایران کم نیست، اگرچه اسکندر به گفته تاریخ با آتش خشم و کینه، تخت جمشید را نابود کرد ولی آریوبرزن هم بار خفت را با مقاومت در دل اسکندر گذاشت.
فتح خرمشهر ، تاریخ گویای پایداری و ایثار و مقاومت انقلاب اسلامی است و آموزه های آن روز بود که امروز فرزندان این خاک در عرصه های گوناگون می درخشند و نام ایران را جادوانه می سازند.
پس تا عشق است ایمان و پایمردی این ملت کمرنگ نخواهد شد و مردمان حماسه ساز این دیار کهن مرز و بوم از وجب به وجب ایران حراست خواهد کرد و دشمنان این خاک را با همدلی و وحدت بر آتش خفت و آه خواهد سوزاند.
امروز بر همگان فرض است که دستاوردها این حماسه شگرف را هنرمندانه به نسل امروز بشناسانند و عظمت این جمله امام (ره) را که خرمشهر را خدا آزاد کرد نیز بیش از پیش تبیین کنند.
آری ! خرمشهر زنده است چون شهدا زنده اند، زنده باد ایران ، زنده باد خرمشهر و تا ایران ایران است، ایثار است.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.