به گزارش ایرنا، علیرضا عرب بیگی روز سه شنبه در نشستی با خبرنگاران کاشان این کاهش تعرفه را ویژه بخش های خانگی و تجاری عنوان کرد و افزود: تعرفه ها از ابتدای خرداد تا پایان شهریور هر سال اعمال خواهد شد.
وی مصرف برق را شامل پنج تعرفه خانگی، صنعتی و تولیدی، عمومی، کشاورزی و سایر برشمرد و بیان کرد: این تعرفه برای پرداخت میزان مصرف برق به پنج تعرفه عادی و گرمسیری یک تا چهار تقسیم بندی شده اند.
مدیر امور برق کاشان یادآور شد: پیشتر مصرف برق مردم در شهر کاشان و بخش مرکزی با تعرفه گرمسیری چهار و فقط در ماه های تیر و مرداد اعمال می شد.
وی تشریح کرد: میانگین رقم دوره ای قبض های خانگی در سال گذشته 440 هزار ریال بود که این رقم در استان اصفهان به 340 هزار ریال می رسید و امسال با توجه به کاهش تعرفه ها، میانگین قبض های خانگی این منطقه در هر دوره به پایین تر از 300 هزار ریال خواهد رسید.
عرب بیگی همچنین به بحث بهره گیری از انرژی خورشیدی اشاره کرد و گفت: شهرستان کاشان سال گذشته مقام نخست نصب و بهره برداری از سامانه خورشیدی با ظرفیت 100 کیلو وات را در استان اصفهان به خود اختصاص داد.
وی عنوان کرد: امسال نیز قرارداد یکهزار و 300 کیلو وات تولید انرژی خورشیدی با سرمایه گذاری 117 میلیارد ریالی در شهرستان کاشان بسته شده است.
مدیر امور برق کاشان تصریح کرد: اگر مدیریت مصرف برق از سوی همه مشترکین اعمال شود، خاموشی نخواهیم داشت اما اگر صرفه جویی صورت نگیرد، در بدبینانه ترین حالت با خاموشی هایی کمتر از یک چهارم سال پیش رو به رو خواهیم شد.
وی در ادامه از افزایش سه برابری میزان دزدی سیم و تاسیسات برق شهرستان کاشان در سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: 24 مورد دزدی سیم های برق در فروردین و اردیبهشت سال گذشته داشتیم که چهار میلیارد ریال خسارت داشت و در مجموع 20 نفر از سوی نیروی انتظامی در این زمینه دستگیر شدند.
عرب بیگی با اشاره به وقوع بیشترین دزدی ها بین ساعت های 10 شب تا 6 صبح اضافه کرد: شمار دزدی ها از ابتدای سال جاری تا کنون به 70 مورد رسیده و سه میلیارد ریال خسارت به تاسیسات برق شهرستان کاشان وارد آمده است.
به گفته وی، امسال همچنین به علت دو فاز شدن شبکه برق هنگام دزدی سیم، بر اساس فاکتورهای مشترکین افزون بر 300 میلیارد ریال زیان وارد شد که اداره برق پیگیر پرداخت از سوی بیمه ها می باشد.
مدیر امور برق کاشان در ادامه یکی از علت های اصلی خسارت های مالی، آسیب ها و تلفات جانی به ویژه در واحدهای مسکونی و مرکزهای تجاری و اداری و مجتمع های صنعتی را رعایت نکردن مسایل ایمنی مرتبط با برق دانست و تاکید کرد: با هدف حفاظت از جان افراد در برابر خطر برق گرفتگی و جلوگیری از خطرهای جریان نشتی، باید از کلیدهای حفاظت از خطر برق گرفتگی (محافظ جان) استفاده شود.
وی بیان کرد: این کلیدها بر اساس حساسیت به دو گونه خانگی و صنعتی تقسیم می شوند و افزون بر حفاظت افراد در برابر تماس مستقیم یا غیر مستقیم برق، برای جلوگیری از نشتی جریان در حفاظت دستگاه ها و تجهیزات صنعتی نیز موثر است.
عرب بیگی در ادامه میزان بدهی مشترکین شهرستان کاشان را بیش از 300 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: 70 درصد از این بدهی ها مربوط به بخش خصوصی و بقیه مربوط به بخش های دولتی می باشد.
بیش از 185 هزار مشترک برق در شهرستان کاشان وجود دارد که از این شمار افزون بر 151 هزار خانگی، 22 هزار تجاری، 6 هزار عمومی، 2 هزار صنعتی و یکهزار در بخش کشاورزی هستند.
نزدیک به چهار میلیون و 200 هزار مشترک برق در استان اصفهان وجود دارد.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.