حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال همانند سال های گذشته آیین ضیافت الهی به صورت ویژه و باهدف ایجاد فضای معنوی و روحانی برای نشر معارف اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی در جوار امامزادگان عظیم الشان و بقاع متبرکه اصفهان در حال اجراست.
وی اظهارداشت: در این راستا از هفته های گذشته ستادهای طرح ضیافت الهی در اداره های اوقاف شهرستان های استان برای اجرای هرچه بهتر این طرح شروع به فعالیت کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان ادامه داد: بر این اساس فضای بقاع متبرکه و همچنین آیین غبارروبی و عطرافشانی حرم امامزادگان عظیم‌الشأن با حضور مسوولان شهرستان ها آماده شده است.
وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه های آیین ضیافت الهی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان شامل اقامه نماز جماعت، سخنرانی سخنرانان مطرح استانی و کشوری، خیمه ‌های معرفت(غرفه‌های مشاوره خانواده، چندرسانه‌ای و کودک و نوجوان) به همراه نمایشگاه‌ های ارائه محصولات فرهنگی است.
صادقی همچنین به برپایی سفره های افطاری ساده در جوار 110 بقعه متبرکه استان اشاره کرد و گفت این مهم از منویات رهبر معظم انقلاب است.
وی، برپایی جشن میلاد باسعادت امام حسن مجتبی(ع)، آیین سوگواری رحلت حضرت خدیجه(س) ، مراسم احیای شب‌های قدر و همچنین اقامه نماز عید سعید فطر را از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در جوار حرم مطهر امامزادگان و بقاع متبرکه استان برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان افزود: برای اجرای این طرح 175 مبلغ بومی و 16 مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم حضور دارند.
وی، از دیگر برنامه های این اداره کل در ماه رمضان را برپایی محافل جزء خوانی و انس با قرآن کریم در 160 بقعه متبرکه استان عنوان کرد و گفت: این طرح نیز در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و همچنین ایجاد فضای معنوی در ماه مبارک رمضان و جذب اقشار مختلف به برنامه‌های قرآنی برپا می شود.
صادقی افزود: در همین راستا و بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، آیین جزء خوانی در 140 بقعه متبرکه و محافل انس با قرآن کریم در جوار حرم مطهر 60 بقعه متبرکه و امامزاده عظیم‌الشأن با حضور قاریان بین‌المللیِ کشوری و استانی برپا می‌شود.
وی یادآور شد: همچنین در قالب برنامه‌ های قرآنی طرح ضیافت الهی، ویژه‌برنامه ‌هایی برای بانوان، جوانان و نوجوانان در نظر گرفته شده که این برنامه‌ها شامل بیان احکام تخصصی، برگزاری کلاس‌های قرائت، ترتیل‌خوانی قرآن کریم، برپایی جلسات تفسیری و اخلاقی، برپایی جلسات بازخوانی داستان ‌های قرآنی و برپایی دوره‌ های مباحث اخلاقی و اجتماعی به همراه پاسخگویی به شبهات دینی است.
به گزارش ایرنا، در استان اصفهان 718 باب امامزاده و 15 هزار و 200 موقوفه وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 316 مسجد، 980 حسینه، حدود 150 حوزه علمیه و مابقی موقوفات منفعتی است که این موقوفات حدود 45 هزار رقبه را شامل می شود.
6994/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.