به گزارش ایرنا، براساس این تفاهمنامه که به امضای عباس رضایی استاندار اصفهان و افروز بهرامی مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات رسید، صندوق یاد شده متعهد شد که خدمات بیمه ای را با قیمت پایین به صادرکنندگان استان اصفهان ارائه و بازگشت ارز حاصل از فروش کالای صادراتی را به صادرکننده تضمین کند.
استاندار اصفهان پس از امضای این تفاهمنامه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: انعقاد این تفاهمنامه افزون بر ارائه خدمات بیمه ای به صادرکنندگان استان، زمینه بازگشت ارز کالای صادر شده را تضمیمن می کند و می تواند نقش مهمی در توسعه صادرات این خطه داشته باشد.
عباس رضایی بیان کرد: براساس این تفاهمنامه ارزش صادرات استان اصفهان تا پایان سال جاری به یک میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه در سال رونق تولید قرار داریم گفت: وقتی می خواهیم تولید را رونق دهیم باید همه مشکلات و موانع آن را از سر راه برداریم و تسهیلاتی را برای تولید کنندگان اختصاص دهیم.
استاندار اصفهان ادامه داد: یکی از مسائلی که واحدهای تولیدی برای اجرایی کردن رونق تولید دارند صادرات است.
وی با اشاره به اینکه صادرات به دلایل مختلف دچار مشکلات شده است، اظهارداشت: برای حل این مشکلات صندوقی در وزارت صنعت، معدن و تجارت با عنوان صندوق ضمانت صادرات تشکیل شده است.
رضایی با بیان اینکه در این صندوق چند وزارتخانه همکاری دارند، افزود: با استفاده از این صندوق صادرات تسهیل و زمینه برگشت پول صادرکنندگان تضمین می شود.
استاندار اصفهان زمان اجرایی شدن این تفاهمنامه را از 15 اردیبهشت اعلام کرد.
بر اساس اعلام گمرک استان اصفهان، این استان در سال 97 افزون بر پنج میلیون و 141 هزار تُن کالا به ارزش 2 میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات داشته و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ( 96 ) از نظر وزن سه درصد و از لحاظ ارزش 50 درصد رشد داشته است.
6022/ 2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.