به گزارش ایرنا، این کامیون داران اوایل هفته گذشته در راستای مطالبات صنفی خود دست از کار کشیدند و حل مشکلات خود را از سوی مسئولان امر خواستار شدند.
تامین لوازم یدکی و لاستیک با قیمت مناسب و دیگر لوازم مورد نیاز از جمله روغن مهمترین مطالبات این رانندگان اعلام شده بود.
کمبود لوازم یدکی و لاستیک از جمله دلایل گرانی سرسام آور این کالاها در بازار و عامل بازدارنده برای فعالیت حدود 47 هزار راننده با حدود 38 هزار دستگاه کامیون استان اصفهان در چرخه حمل و نقل کالا شده بود.
افزایش دستمزد کامیون داران از جمله پیشنهادات برای حل مشکل یاد شده بود که با مخالفت این قشر مواجه شد زیرا به گفته رضا بابایی رئیس صنف کامیونداران اصفهان، افزایش 20 تا 25 درصدی دستمزد کامیون داران در گذشته نتوانست نیاز آنها در تامین لوازم یدکی و لاستیک خودروها را برآورده کند که این صنف خواهان در اختیار قراردادن لوازم یدکی و لاستیک ارزان قیمت به کامیونداران شدند.
در هفته گذشته جلسات متعددی برای بررسی و حل مشکلات کامیون داران اصفهان برگزار شد و به گفته مسئولان ذیربط این جلسات نتیجه بخش بوده و کامیونداران استان بارگیری را از سر گرفته اند.
رئیس صنف کامیون داران اصفهان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بیش از 50 درصد مشکلات این صنف حل شده و کامیون ها از امروز بارگیری خود را از سر گرفتند.
رضا بابایی اظهارداشت: کامیون دارانی که در بخش حمل و نقل فولاد و آهن و سیمان فعالیت دارند همچنان با مشکلاتی مواجه هستند که به زودی مشکلات آنها برطرف می شود.
وی مشکلات کامیونداران را ملی دانست ، ادامه داد : مسئولان قول هایی را برای حل مشکلات این صنف دادند که خوشبختانه در حال عملیاتی شدن است.
رئیس صنف کامیون داران اصفهان بیان کرد : حدود چهار هزار حلقه لاستیک ماشین های سنگین از خارج وارد شده و براساس اطلاعات موثقی که ما داریم اکنون در مرحله بارگیری است.
وی بیان کرد : هریک از رانندگان کامیون هایی که از امروز بارگیری می کنند یک جفت حلقه لاستیک با قیمت 20 میلیون و 800 هزار ریال دریافت می کنند.
به گفته وی قیمت هرجفت لاستیک خودروهای سنگین در بازار 30 میلیون ریال است.
بابایی با اشاره به اینکه صنف کامیون داران استان اصفهان در جلسات متعدد با افزایش دستمزد این قشر مخالفت کرد، گفت: مقرر شد به جای افزایش دستمزد، براساس کارکرد کامیون ها، بسته های حمایتی در اختیار کامیون داران قرار گیرد تا این قشر بتوانند برای فعالیت خود برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به این که هیچیک از کامیون داران نباید برای ادامه فعالیت خود در جاده ها، دغدغه امنیت داشته باشند، بیان کرد: نیروی انتظامی و دادستانی قول دادند با متخلفان با قاطعیت برخورد کنند تا رانندگان در کمال امنیت و آرامش به خدمات رسانی خود ادامه دهند.
مدیرکل راهداری استان اصفهان با اشاره به اینکه طی جلسات مختلف مشکلات کامیونداران بررسی و در این زمینه پیگیری های لازم انجام شد، گفت: برای تامین لاستیک مورد نیاز استان، سهمیه روزانه ای از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت تعیین شده که بر اساس آن، 10 درصد موجودی کشور است.
مهدی خضری گفت: وظیفه ما تقسیم این سهمیه بین کامیونداران است که براساس کارکرد آنها انجام می شود.
وی با اشاره به وجود حدود 40 هزار دستگاه کامیون در اصفهان، سهمیه لاستیک این استان را برای تامین نیازهای کامیون داران کافی ندانست و افزایش این سهم خواستار شد.
به گفته مدیرکل راهداری استان اصفهان ، این استان روزانه به یک هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین نیاز دارند و چنانچه این نیاز تامین نشود در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی در ادامه با اشاره به مطالبات کامیون داران تصریح کرد : بخشی از این مطالبات زمان بَر است اما همه مسئولان تلاش دارند این مشکلات را در کوتاهترین زمان ممکن برطرف کنند.
خضری با اشاره به اینکه مشکل تامین روغن مورد نیاز کامیونداران طی هماهنگی با دستگاهها و صنایع ذیربط حل و فصل شده است، ابراز امیدواری کرد سایر مشکلات این قشر از جمله تامین لوازم یدکی نیز به زودی حل شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان ا اشاره به پیگیری مطالبات کامیون داران استان بیان کرد: در این راستا جلسات متعددی با مسئولان استان انجام شده و استانداری اصفهان خواستار افزایش سهم لاستیک استان از 10 به 30 درصد شده است.
حدود 500 هزار راننده با حدود 380 هزار دستگاه خودرو سنگین در کشور فعالیت دارند که از این تعداد حدود 47 هزار راننده با حدود 38 هزار دستگاه کامیون جزو استان اصفهان هستند.
2093/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.