به گزارش ایرنا، رضا احمدی روز چهارشنبه در چهارمین گردهمایی فعالان صنعت سنگ در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان افزود: نفت اقدامی سیاسی محسوب می شود و اگر چاه نفتی پیدا شود تمامی مسوولان برای بهره برداری از این چاه نفت بسیج می شوند اما صنعت سنگ را نادیده می گیرند.
وی تشکیل اتاق فکر برای حل مشکلات صنعت سنگ را خواستار شد تا در نهایت شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.
رئیس کانون سراسری سنگ ایران خاطرنشان کرد: باید به دنبال بازارهای هدف حرکت و صادرات را به معنای واقعی محقق کنیم تا بازارهای دوردست را به دست بیاوریم.
وی ادامه داد: در راستای صادرات صنعت سنگ باید اقدامات جدی صورت بگیرد تا به وضعیت مطلوبی در این حوزه دست پیدا کنیم.
احمدی با بیان این که در کشور حدود 6 هزار و در استان اصفهان 2 هزار واحد فرآوری سنگ فعالیت دارد، گفت: معادن فعال ما معادن بی نظیری است که در دنیا مشابه آن وجود ندارد همچنین ماشین سازهای خوبی داریم که در دنیا حرف اول را می زنند اما زیر چتر حمایتی نیستند.
رئیس کانون سراسری سنگ ایران بیان کرد: این صنعت از لحاظ فرآوری، بازرگانی و ماشین سازی جای کار بسیاری دارد که اگر دانشگاه ها بسیج شوند دغدغه ها در این خصوص کمتر می شود.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: مبانی توسعه اقتصادی ما به گونه ای است که باید سرمایه و کار در کنار هم قرار بگیرد گریزی نداریم که در جنگ اقتصادی دقت ویژه ای به تمام سازی مبانی اقتصادی یعنی سرمایه و کار داشته باشیم.
مسعود گلشیرازی ابراز امیدواری کرد با اصلاح قانون کار، گره از کار کارگر و سرمایه دار برطرف شود و معضل اشتغال با رفع مبانی کلیدی برطرف شود.
وی با اشاره به نامگذاری امسال گفت: این یعنی فزونی تقاضا بر عرضه که برغم دشواری مسیر باید اقدامات بسیاری در این راستا صورت بگیرد.
گلشیرازی اظهارداشت: قالب واحدهای صنعتی و تولیدی شاهد به کارگیری کمتر از ظرفیت اسمی و سکون در کار هستند.
وی بیان کرد: با نگاه به مولفه های اقتصاد کلان متوجه می شویم کشور های در حال توسعه و توسعه نیافته 2 ضعف نهادی در باب سرمایه و نداشتن امکان انتقال تکنولوژی مواجه هستند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: یکی از الزامات در صنایع این است که سازو کاری اتخاذ تا سرمایه و انتقال تکنولوژی محقق شود.
وی افزود: برای ظهور و بروز در بازارهای صادراتی باید شاهد نوسازی ناوگان ماشین آلات معدنی، تجهیزات باشیم.
گلشیراز با بیان اینکه صنعت سنگ ما بسیار قوی و غنی است، خاطرنشان کرد: لازمه این صنعت در بروز رسانی تکنولوژی و تقویت مبانی رشد اقتصادی است که در این راستا نیازمند حمایت دولت و بانک مرکزی با سیاست های ارزی و بانکی هستیم.
وی ادامه داد: بازارهای هدف صادراتی با ایجاد نمایشگاه های دائمی و فرآورده های سنگی موضوعی اجتناب ناپذیر است و باید شرکت نمایشگاه ها و اتاق بازرگانی به فعالان این حوزه کمک کنند تا مقدمات بازارهای صادراتی محقق شود.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان دارای 230 معدن سنگ و بیش از یکهزار و 800 کارخانه فرآوری است و بزرگترین تولیدکننده سنگ های تزئینی در کشور محسوب می شود.
سنگبری های این استان حدود 50 درصد از سنگ فرآوری شده موجود در بازار کشور را تامین می کنند.
در کشور حدود یکهزار و 955 معدن سنگ تزئینی وجود دارد.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.