به گزارش ایرنا، مجید حججی روز سه شنبه در ارائه گزارش از وضعیت اقتصادی و سرمایه گذاری تیران و کرون به معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: فرصت های خوب اقتصادی در این منطقه وجود دارد اما به دلیل سخت گیری های اداری و تمرکز تصمیم گیری در مرکز استان و تهران، هنوز این طرح ها عملیاتی نشده است.
وی بیان کرد: برخی از مدیران کل استان اختیار لازم برای تصمیم گیری به مدیران شهرستانی نداده و کوچکترین تصمیم گیری ها را با اخذ مجوز از مسئولان استانی انجام می دهند.
فرماندار تیران و کرون ادامه داد: برای رونق تولید و رشد اقتصادی نیاز به تسهیل شرایط و کاهش موانع پیش رو سرمایه گذاران است و اگر مدیران دولتی مانع تراشی کنند سرمایه گذاران انگیزه خود را برای انجام فعالیت های اقتصادی از دست می دهند.
وی با بیان اینکه طرح های اقتصادی برای قلعه تاریخی قمیشلو، پارک وجین تیران، شهر زیز زمینی کرد علیا و بازی های آبی در سد شهید منتظری روستای خمیران پیش بینی شد، تصریح کرد: این طرح ها وجود دارد اما بروکراسی سخت اداری و تصمیم های سلیقه ای در مدیران بالا دستی از اجرای این طرح ها جلوگیری کرده است.
حججی با بیان اینکه توسعه کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای رونق تولید و رشد اقتصادی تیران و کرون پیش بینی شد، خاطرنشان کرد: حوزه گردشگری بیشترین اهمیت و جایگاه را در بین سایر عرصه ها دارد و با توجه به سودآوری و دغدغه های کمتر آن نسبت به دیگر حوزه ها، تلاش بیشتری در این محور شده است.
وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی با توجه به توسعه سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای و کاشت گیاهان دارویی سودآوری خوبی در این حوزه وجود دارد و زیر ساخت ها نیز برای اجرای این طرح ها تامین شده است.
گردشگری، توسعه صنعتی و کشاورزی سه محور توسعه اقتصادی تیران و کرون است که با توجه به قابلیت ها و استعدادهای خاص در بخش کشاورزی و گردشگری، بیشترین تمرکز مدیریت شهرستان در این دو حوزه قرار گرفته است.
تیران و کرون دارای پنج هزار هکتار اراضی باغی است که انگور، بادام، گردو، هلو، انار و زردآلو و کشت گلخانه ای از جمله تولیدات کشاورزی این شهرستان است.
14 اثرتاریخی در تیران وکرون به ثبت رسیده است.
این شهرستان با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.