جمال الدین صمصامی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا به اعمال کاهش آبدهی برای چهار حلقه نیز اشاره کرد و افزود: هشت حلقه از چاه های غیر مجاز پر شده در بخش صنعت و سایر آنها مربوط به بخش های دامداری، کشاورزی و مرغداری ها بود.
وی بیان کرد: نزدیک به 70 حلقه چاه غیرمجاز تا کنون در این شهرستان شناسایی شده که بیشتر آنها در بخش صنعت و کشاورزی می باشد و البته اخطارهای لازم جهت پر کردن آنها داده شده است.
رییس اداره منابع آب آران و بیدگل با تاکید بر لزوم پیگیری جدی جلوگیری از فعالیت چاه های غیرمجاز این شهرستان در سال پیش رو اضافه کرد: نصب کنتورهای هوشمند، کنترل اضافه برداشت منابع آبی، اصلاح و تعدیل پروانه ها از دیگر اقدام های در دست اجرا برای حفاظت از منابع آبی زیرزمینی موجود می باشد.
وی یادآور شد: هم اکنون 250 حلقه چاه دارای پروانه در بخش کشاورزی، 26 حلقه چاه آب آشامیدنی در اختیار آبفای آران و بیدگل، 30 حلقه چاه آب آشامیدنی در اختیار آبفای کاشان و 120 حلقه چاه صنعتی و خدماتی در محدوده این شهرستان فعال است.
به گفته صمصامی، 88 درصد منابع آب شهرستان آران و بیدگل در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعتی مصرف می شود.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.