به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی شامگاه روز سه شنبه در گردهمایی علمی فرهنگی مبلغان رمضان المبارک در باغ غدیر اصفهان افزود: از دولت نیز می خواهیم در حمایت از این سازمان ها و تشکل های مردمی گام بردارد.
وی با بیان اینکه قدرت دادن به نهادهای اجتماعی یک ضرورت است، تصریح کرد: سازمان ها و تشکل های مردم نهاد باید بسیاری از امور را انجام دهند و روحانیون نیز در این زمینه کمک کنند و خود در شکل دادن به چنین گروه هایی پیشتاز و سهیم باشند.
معاون قوه قضاییه، شعور معنوی و وجدان اخلاقی را با اهمیت خواند و اضافه کرد: جامعه ما از لحاظ قانون گرایی از دیرباز قانون گریز بوده است، بنابراین قانون گرایی را در جامعه افزایش داد، اجتماع باید به اخلاق مزین نشود، در غیر اینصورت فاجعه به بار می آید.
صادقی اظهارداشت: هر نسلی باید باید به نسل گذشته جلوتر برود و پرورش یابد، همه باید بر شانه بزرگانی چون امام (ره) و شهید مطهری ایستاده و راه پیشرفت را ادامه دهیم.
وی با بیان اینکه ایثار و عشق و از خودگذشتگی جوهره ایمان است، ادامه داد: باید بر شانه استادان ایستاد از آنها همه حرفی را یاد گرفت و گاهی جلوتر از آنها رفت و نوآوری و خلاقیت به خرج داد.
معاون قوه قضاییه با بیان اینکه نقش روحانیت در اجتماع مانند قبل از انقلاب نیست، خاطرنشان کرد: در این چهل ساله انواع نقش آفرینی روحانیون را در جامعه مشاهده کرده‌ایم و هم اکنون روحانیت در بطن جامعه حضور دارد.
صادقی با اشاره به اینکه برخی می‌ خواهند روحانیت را از اجتماع جدا کنند، تصریح کرد: عده ای قصد دارند دین را از سیاست و جامعه جدا کنند و تنها به آن بصورت فردی بنگرند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه باید به خاطر این نعمت هایی که خداوند به ما عرضه داشته شاکر باشیم، بر لزوم فرصت شناسی از سوی روحانیت اشاره کرد و ادامه داد: باید بسیاری از فرصت ها مغتنم دانست برای مثال در سیل اخیر حضور چهره های روحانی در مناطق سیل زده از بسیاری از سخنرانی ها تاثیر بیشتری داشت.
وی بر تاکید بر اهمیت جذب مردم، اظهارداشت: خدمات اجتماعی زیادی وجود دارد که یک روحانی می تواند به جامعه ارائه می کند، او باید با اخلاق خوب و مهربانی دل ها را نرم کرده و به سمت خود بکشاند و این نوع جاذبه مانند افکار و اعمال پیامبر (ص) است.
صادقی با بیان اینکه فضای عمومی تبلیغ دین باید بر اساس جذب مردم باشد، اظهارداشت: روحانیون باید در جان و بر فضای زندگی مردم تاثیر گذار باشند.
وی قانون گرایی، اخلاق و رعایت صحیح موازین آن را اولویت هر کاری دانست و تصریح کرد: این موضوع باید هم از سوی دولتمردان به هم از سوی بقیه افراد جامعه رعایت شود، زیرا افرادی که در چشم مردم هستند باید بیش از سایرین به قانون احترام بگذارند.
معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه روحانیت باید پیش از موعظه مردم خود را به سجایای اخلاقی بیاراید، گفت: چنانچه بتوانیم دستورات قرآن در خود پیاده کنیم می‌ توانیم سرلوحه خوبی برای همه باشیم، همچنین روحانیت و طلاب باید تمام زمینه ها همچون سیاست، مسایل اجتماعی و بقیه مسائل را بیاموزند و به صورت یک سویه و تک وجهی پرورش نیابد.
به گزارش ایرنا، گردهمایی علمی فرهنگی مبلغان رمضان المبارک با موضوع نقش روحانیت در صیانت از حقوق عامه با حضور جمعی از طلاب و روحانیون امروز در سالن حکمت باغ غدیر اصفهان و با هدف بررسی وضعیت کارکرد روحانیت در جامعه برگزار شد.
6020/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.