بیست و هشتم صفر که می رسد و هنگامه گریستن فراهم می شود که اشک ها واسطه می شوند تا چشم ها در رحلت اشرف مکارم اخلاق بی نصیب از گریه نماند.
در بیست و هشتمین روز صفر، چشم ها آرامشی ندارند آن هنگام که رسول یار چونان گنجی عظیم در درون خاک قرار می گیرد.
باید گریست که ، ' هر آینه با مرگ تو قطع شد چیزی که با مرگ دیگران قطع نمی شود و آن نبوت و احادیث دین آسمانی است.'(نهج البلاغه)
باید گریست در رحلت اصالت انسانیت همانا که ، 'خصوصیت مصیب تو چنان است که تمام مصیبت زدگان عالم را مصیبتشان به تسلیت و آرامش نشاند و عمومیت مصیبت در این است که احدی از مردم در مصیبت تو فارغ از غم نیست و اگرنه این است که ما را به صبر امر و از خزع نهی فرمودی، هرآینه تا خشک شدن اشک چشم بر تو می گریستم'.( نهج البلاغه).
باید گریست آنچنان که امام سجاد فرمودند 'سپاس مرخدایی را که بر ما منت نهاد به وجود محمد(ص)که ما را خاتم همه امتها قرار داد، چنانچه او در دعوت به سوی دین تو با نزدیکانش در افتاد و برای احیای دینت رشته خویشاوندی خود را گسیخت و دورترین انسانها را به واسطه پذیرش دین تو ، به خود نزدیک کرد' .(صحیفه سجادیه)
بی شک ' آن حضرت به وقت انتقال به آخرت هر آنچه را انبیا گذشته، در امت خود به ودیعت نهادند در میان شما به ودیعت نهاد، که پیامبران، امتها را بدون راه روشن و نشانه ای پا برجا سرگردان و رها نگذاشتند'. (نهج البلاغه خطبه اول)
اکنون بیست وهشت صفر فرا رسیده است، روز نوحه قرآن، روز ناله فرقان در فراق یاسین، روزی که آسمان با همه فرشتگانش به استقبال آسمانی ترین زمینی آمده است.
پرچم های سیاه به نشانه عزا به اهتزاز درآمده است و در سوگ پیامبر مکرم اسلام و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مردم عزاداری می کنند و اشک ماتم بر گونه های خویش جاری می سازند.
به گزارش ایرنا، در بیست و هشتم روز از ماه صفر ، چشم انسان در غم بالاترین مرد و اعظم ترین انسان ها اشک بار است.
آیین های عزاداری بیست و هشتم صفر سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام و امام حسن مجتبی علیه السلام در چهارمحال و بختیاری با حضور مردم برگزار شد.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.