به گزارش ایرنا، حمیدرضا تاملی روز سه شنبه در جلسه کارگروه امور بانوان اردستان بیان کرد: باید با ابلاغ و بومی سازی این سند، برنامه ریزی می شود تا کارگروه امور بانوان امسال متفاوت تر از گذشته باشد.
وی به تعیین پنج کمیته در مورد مسائل مرتبط با بانوان اشاره کرد و افزود: این کمیته ها باید با برگزاری جلسه های ماهانه ماموریت سند ارتقای وضعیت بانوان را اجرایی کنند.
فرماندار اردستان بیان کرد: کمیته سلامت و جمعیت با مسوولیت شبکه بهداشت و درمان، کمیته اجتماعی با مسوولیت بهزیستی، کمیته اشتغال با مسوولیت فرمانداری، کمیته آموزش با مسوولیت آموزش و پرورش و کمیته مشارکت های مردمی با مسوولیت ناحیه مقاومت بسیج باید به طور منظم تشکیل جلسه بدهد تا در نهایت برنامه ها خروجی موثر داشته باشد.
فرماندار اردستان تاکید کرد: کارگروه بانوان تا کنون به سبک سنتی تشکیل می شد که امکان بررسی مناسب مسائل این حوزه وجود نداشت اما با تغییری که در قسمت امور بانوان فرمانداری صورت گرفته، از این پس برنامه ها رویکردی جدید خواهد داشت.
وی در ادامه یادآور شد: آن چیزی که جامعه ایرانی را از گزندها در امان نگه داشته، موضوع خانواده است که امروز هم این مهم و فروپاشی بنیان آن از سوی دشمنان مورد توجه قرار دارد.
تاملی با اشاره به نقش بی مانند زن در تشکیل و انسجام کانون خانواده گفت: برخی واقعیت ها مانند کاهش نرخ رشد جمعیت در جامعه وجود دارد که میانگین سنی کشور را به سمت کهنسالی پیش می برد و زنان در این زمینه نیز نقش اثرگذاری دارند.
وی اضافه کرد: اگر مسوولان تاکید به استفاده از ظرفیت زنان در جامعه و دستگاه های اداری دارند، به دلیل ارج نهادن به آنها و آمادگی بیشتر برای قرار گرفتن شهرستان در مسیر پیشرفت است.
فرماندار اردستان ادامه داد: سن امید به زندگی در بین بانوان این شهرستان به نسبت سایر نقاط استان کمتر است که باید این مهم مورد نقد و بررسی قرار گیرد و دستگاه ها باید با همگرایی این هدفگذاری را محقق کنند.
وی همچنین با تاکید بر بحث آموزش بیان کرد: اردستان جزو پنج رتبه نخست استان اصفهان در بحث طلاق است که زیبنده این خطه با پیشینه پربار فرهنگی و مذهبی نیست.
بانوان کمتر از 50 درصد جمعیت شهرستان 42 هزار نفری اردستان را تشکیل می دهند.
شهرستان اردستان در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.