به گزارش ایرنا، علی اکبر مرتضایی قهرودی روز دوشنبه در همایشی به مناسبت روز شوراها بیان کرد: نداشتن شناخت کافی، بی تفاوتی و نبود پیگیری مناسب موجب بروز بسیاری زیان ها می شود که در مواردی قابل جبران نیست.
وی خدمات ارائه شده به مردم کاشان را نتیجه همکاری و هماهنگی دستگاه های گوناگون دانست و افزود: شوراها گرچه وظیفه نظارتی هم دارند اما در اصل وجود آنها برای مشورت، برنامه ریزی و تصمیم سازی است.
فرماندار ویژه کاشان عنوان کرد: شخصیت های برگزیده ملت باید از این بینش و جسارت برخوردار باشند تا بتوانند در امر برنامه ریزی به عنوان روشن کننده مسیر حرکت، موثر واقع شوند.
وی در ادامه قول مساعدی برای انجام اصلاحات لازم و توجه به انتقادها داد و اضافه کرد: برخی به معدن های فعال منطقه اعتراض دارند در حالی که مجوز بهره برداری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود و با وجودی که نظارت درستی بر فعالیت آنها صورت نگرفته، اما راه رسیدگی به موضوع عمل در چارچوب قانون است؛ نه اینکه کار نظارت یا اعمال قانون را به شهرستان یا شوراها واگذار کنیم.
مرتضایی قهرودی با اشاره به آسیب های بهره برداری از معدن ها مانند تغییر سیمای طبیعی محیط تصریح کرد: برخوردهای متفاوت برخی از این مشکلات را موجب شده در حالی که چاره کار در آگاهی و عمل بر اساس قانون است.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در سال رونق تولید گریبانگیر شده، صنعت فرش و گلابگیری منطقه نیز از آن بی نصیب نمانده که با این شرایط، باید توجه ویژه ای به حوزه گردشگری داشته باشیم.
فرماندار ویژه کاشان تاکید کرد: توجه به این حوزه حتی در کشورهای همسایه نیز نتیجه ملموس داشته و توانسته به ایجاد اشتغال و پیشرفت آن کشورها کمک کند؛ اگر فرهنگ گردشگری بیشتر جا افتاده و هماهنگی و انسجام بیشتری داشته باشیم، با توجه به فراهم بودن بسترها در منطقه می توانیم از این فرصت بهره برداری کنیم.
وی ظرفیت های طبیعی، تاریخی و گردشگری مانند کویر مرنجاب آران و بیدگل، تپه های سیلک کاشان و روستای ابیانه نطنز را یادآور شد و گفت: این ظرفیت ها در کنار وجود فرودگاه، راه آهن و کریدور شمال- جنوب می تواند با برنامه ریزی و آگاهی از قوانین به پیشرفت منجر شود.
مرتضایی قهرودی بیان کرد: شوراها در سلسله مراتب تصمیم گیری کشور از بزرگترین نهادها و تا روستاها حضور دارند و اگر شخصیت هایی که برگزیده شدند در این مسیر از جمله برای آموزش کوتاهی کنند، به مردم خیانت کردند چرا که با توجه به قدرت و اختیار شوراهای اسلامی در نظام سیاسی کشور، آنها می توانند بهترین کمک برای قوه مجریه باشند.
چند نفر اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در این همایش از جمله بر پشتیبانی و پاسخگویی بیشتر دستگاه های دولتی، مقابله با زمین خواری، استفاده از ظرفیت های بومگردی در راستای رونق صنعت گردشگری، نظارت بیشتر بر بهره برداری اصولی از معدن ها، احیای سبک زندگی روستایی، تمهید تسهیلاتی برای بازگرداندن جوانان و ماندگاری جمعیت در روستاها، ساماندهی قنات ها و ارائه راهکارهای علمی برای رویارویی با سرمازدگی و سیاستگذاری دانش بنیان تاکید کردند.
چند نفر از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان در ادامه این همایش به میزبانی تالار آزادی دانشگاه کاشان با اهدای لوحی قدردانی شدند.
230 نفر در شهرستان کاشان عضو دوره پنجم شوراهای اسلامی شهری و روستایی هستند.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.