به گزارش ایرنا، هوشنگ طالبی عصر روز یکشنبه در مراسم تجلیل از مقام شامخ استادان دانشگاه اصفهان در سالن همایش های پیامبر اعظم(ص) دانشگاه اصفهان افزود: رسالت دانشگاه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص است تا نیروی انسانی بتواند کشور را رو به جلو و به سمت توسعه اقتصاد و فرهنگ جامعه سوق دهد.
وی بیان کرد: اگر دانشگاه وظایف خود را به خوبی انجام دهد جامعه به سمت پیشرفت حرکت می کند، فعالیت در بُعد آموزشی در راستای دانش نیروهای تربیت شده است.
رئیس دانشگاه اصفهان اظهارداشت: باید زمینه هایی فراهم شود تا استادان کار خود را روان تر انجام دهند و دانشجویان در محیطی آرام و صمیمی به انجام وظایف آینده یعنی مدیریت کشور بپردازند.
وی با اشاره به فعالیت های بین المللی دانشگاه اصفهان ادامه داد: در بخش بین المللی علاوه بر رایزنی هایی که صورت گرفت، توانستیم توافق هایی با دانشگاه های خارجی داشته باشیم و در پنج رشته با اخذ مجوز در پنج دوره دانشجو پذیرفتیم.
طالبی با بیان اینکه افزایش قابل توجهی در جذب گرند داشتیم، تصریح کرد: حدود ٢٥٠ هزار دلار در سال گذشته گرند جذب شد و از گرند های آکادمی علوم خارج برای تحقیقات بین المللی استفاده کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در رشته های منجر به صدور مدرک افزایش قابل توجهی در پذیرش دانشجویان غیر ایرانی داشتیم که در رشته های متعدد دانشجویان خارجی پذیرش کردیم.
رئیس دانشگاه اصفهان گفت: ایجاد مرکز تی دی سی (آموزش مجازی) آینده خوبی برای آموزش و مهارت آموزی و ارزیابی آموزشی دانشگاه رقم می زند.
وی با اشاره به اختصاص ١٢٠ میلیارد ریال برای اقداماتی برای تجهیز آزمایشگاه ها افزود: ٢٠ میلیارد ریال برای تجهیزات داخلی و ١٠٠ میلیارد ریال برای تجهیزات خارجی هزینه شده است که بسیاری از این تجهیزات وارد شده و در آزمایشگاه مورد بهره برداری و یا در حال نصب است.
طالبی خاطرنشان کرد: در فروردین ماه تنها ٨٠ درصد بودجه دانشگاه محقق شد اما اجازه ندادیم فعالیت های آموزشی و پژوهشی تحت تاثیر کمبودهای قرار بگیرد.

** آموزش و پژوهش گروه ها هدف دانشگاه اصفهان است
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با اشاره به خط و مشی ها و آموزش دانشگاه گفت: دانشگاه و آموزش آن مسیر و هدف خود را بر کار علمی اعم از آموزشی و پژوهشی در گروه ها و دانشکده ها شکل می دهد.
یوسف شاقول تصریح کرد: همت دانشگاه باید بر این باشد که مانع نباشد زیرا گاهی اوقات به جای تسهیل کننده مانع هستیم همچنین باید زمینه های مختلف را برای استادان تسهیل کنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه تلاش کرده زیر ساخت هایی را برقم مشکلات فراهم کند، ادامه داد: امیدواریم اساس نامه راه اندازی مرکز ارتقا شغلی دانشجویان طی یک ماه آینده به تصویب برسد تا در دانشگاه اصفهان شاهد راه اندازی این مرکز باشیم.
وی اضافه کرد: دانشگاه مسیر فعالیت های آموزشی بین المللی را به قدر توان برای استادان فراهم کرده است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از مقام شامخ استادان دانشگاه اصفهان تجلیل شد.
پس از پیروزی انقلاب‌اسلامی و شهادت استاد مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت ماه سال 1358 توسط گروه فرقان، این روز به عنوان روز معلم نامگذاری شد.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
9913/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.