به گزارش ایرنا، هوشنگ طالبی روز چهارشنبه در سومین کنفرانس بین المللی اینترنت اشیا و کاربردها در تالار پیامبر اعظم این دانشگاه افزود: امروز بکارگیری فناوری موجب آسان شدن زندگی شده است و این گونه کنفرانس ها می تواند به عنوان جرقه هایی که باعث می شود به کاربردهای علمی در زندگی روزمره انسان توجه بیشتری کرد مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: همیشه کنفرانس ها یک منبع تامین ایده و فکر برای فعالیت های آینده علمی و پژوهشی می باشد و چه بسا تعدادی از مقالات ارایه شده در این رویدادها مقدمه ای برای ارایه در مجله ها معتبر علمی باشد.
وی یادآور شد: البته باطن همایش ها اهمیت دیگری هم دارد به ویژه زمانی که موضوع آن دارای اهمیت ویژه ای در زندگی روزمره جامعه داشته باشد مانند موضوع این همایش که در آن هم جنبه های علمی وسیع و هم کاربردهای فراوان در زندگی روزمره وجود دارد.
رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس IOT در اصفهان و سومین کنفرانس IOT در کشور تصریح کرد: بکارگیری فناوری های نوین و هوشمند کردن کار و زندگی منجر می شود این گروه بتوانند وظایف پرورش فرزندان و کاری خود را بخوبی انجام دهند.
به گفته وی امروز ما شاهد هستیم حدود 60 درصد دانشجویان را خانم ها تشکیل می دهند که انتظار را ایجاد می کند که خانم ها در آینده مشاغل مهمی داشته باشند.
چهارمین کنفرانس اینترنت اشیا و شهر هوشمند، سال آینده در هفتم و هشتم خرداد به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.
اینترنت اشیا (IOT) یا اینترنت چیزها یعنی وصل کردن چیزها به یکدیگر از طریق اینترنت و اجازه دادن به آنها تا با ما و نرم‌ افزارها و با دیگر وسایل ارتباط برقرار کنند در این فناوری مدرن برای هر شی قابلیت ارسالِ داده یا دریافت فرمان از طریق شبکه‌ های ارتباطی فراهم می شود.
کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیا و کاربردها با همکاری دو دانشگاه اصفهان و فردوس مشهد به صورت نوبتی هر سال برگزار می شود و امسال سومین دوره این همایش به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار شد، این همایش بین المللی مورد تایید موسسه جهانی برق و الکترونیک (IEEE) نیز قرار گرفته است.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
3080/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.