به گزارش ایرنا، حمیدرضا ترکیان روز یکشنبه در نشست مسوولان اردستان با فعالان رسانه ای و شبکه های اجتماعی از اجرای طرح فیبر نوری تا نیروگاه سیکل ترکیبی خبر داد و افزود: فیبر نوری شهرک های صنعتی اردستان و ناحیه صنعتی زواره نیز در راستای تامین زیرساخت های سرمایه گذاری تکمیل شده و به متقاضیان ارائه خدمت می کند.
وی با اشاره به اجرای 37 طرح مخابراتی با ارزش 73 میلیارد ریال در یک سال گذشته بیان کرد: با اجرای طرح توسعه تلفن مسی در شهرهای اردستان، زواره، مهاباد و برخی روستاها، این شهرستان در زمینه ارائه خدمات فیبر نوری به مشترکان خانگی پیشرو می باشد.
رییس اداره مخابرات اردستان با بیان اینکه 50 روستای این شهرستان به اینترنت پرسرعت مجهز شده اند، اضافه کرد: فیبر نوری اردستان به زواره و اردستان به مهاباد نیز اجرا شده و به بهره برداری رسیده است.
وی نصب سایت های جدید تلفن همراه در شهرهای اردستان، زواره و روستاهای آستانه و پنج در بخش مرکزی، همچنین توسعه پورت های اینترنت و افزایش پهنای باند شبکه انتقال، انتقال فناوری سایت های تلفن همراه به نسل 3 (3G) و نسل 4 (4G) و تجهیز ایستگاه اردستان به فناوری جدید (4.5G) را از دیگر اقدام های صورت گرفته برشمرد.
ترکیان با اشاره به اجرای این طرح ها از محل اعتبارهای شرکت مخابرات استان اصفهان عنوان کرد: 11 نقطه توسعه اینترنت روستاها به نسل دوم (Edge) و سوم (3G)، تلفن روستای آستانه در بخش مرکزی و ارتقای پهن باند اف تی تی اچ (FTTH) شهر اردستان از دیگر اقدام های صورت گرفته می باشد که در هفته دولت تا دهه فجر رونمایی شد.
به گفته وی، اردستان در مجموع بیش از 60 هزار مشترک تلفن همراه دائمی و اعتباری و 30 هزار مشترک تلفن ثابت شهری و روستایی دارد.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.