محسن مومنی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 158 صندوق جمع آوری کمک های مردمی در استان مستقر که این مبلغ تاکنون جمع آوری شده است.
وی بیان کرد: بیش از 2 میلیارد کمک جمع آوری شده مردم غیرنقدی و شامل آب معدنی، برنج، آرد، نان خشک، کنسروهای مواد غذایی، غذای گرم، پتو، مواد بهداشتی و شوینده، لباس و چادر مسافرتی بوده است.
وی یادآورشد: خیرین استان اصفهان علاوه بر میزان کمک نقدی و غیرنقدی، 85 هزار دینار سه قطعه سکه طلا و مقادیری جواهرآلات اهدا کرده اند که پس از تبدیل به پول نقد به مردم سیل زده اهدا خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با بیان این که این نهاد وسایل اضطراری و مورد نیاز بحران را به آن مناطق ارسال کرد، اظهارداشت: 13 هزار تخته پتو، 6 هزار تخته موکت، افزون بر چهار هزار بسته غذایی، بیش از چهار هزار چادر امدادی و مسافرتی به استان های سیل زده کشور ارسال کرده است.
وی یادآورشد: 115 نجاتگر و نیروی عملیاتی و 60 نفر از اعضای داوطب جوانان این استان به همراه 14 خودرو و وسایل فنی به استان های خوزستان و لرستان اعزام شدند.
مومنی خاطرنشان کرد: تیم های بهداشتی و درمانی هلال احمر استان اصفهان تاکنون به بیش از 2هزار در استان های بحرانی خدمات رسانی کردند و فعالیت های آن ها تا رفع مشکل ادامه دارد.
به گزارش ایرنا سیلاب مهیب و طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی مناطق وسیعی از شهرهای دشت آزادگان، شوش ، شوشتر(شعیبیه)، حمیدیه، بستان و بخش های الهایی و اسماعیلیه اهواز شده است.
بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شمال، مرکز، غرب و جنوب خوزستان دچار آبگرفتگی شده است و بیش از 400 هزار نفر در معرض سیلاب طغیانگر قرار گرفته اند.
جمع آوری کمک های مردم توسط هلال احمر، کمیته امداد، بسیج، تشکل های مردم نهاد و سازمان های حمایتی در حال انجام است که محموله های کمک های مردمی به مناطق سیل زده ارسال می شود.
مسئولیت امدادرسانی برای جلوگیری و مهار سیلاب در شهرستان اهواز به اصفهان واگذار شد و نیروهای اعزامی از استان در حال فعالیت برای پیشگیری از سیلاب در این شهرستان هستند.
ستاد معین استانداری اصفهان مستقر در اهواز در اولین گام اقدام به استحکام بخشی دیواره رودخانه کارون در مناطق سه و پنج شهر این شهر نمود.
هم وطنان برای انجام کمک به سیل ‌زدگان می توانند حمایت های نقدی خود را به شماره حساب حساب 99999 به نام هلال احمر نزد تمامی سراسر کشور و همچنین افراد می‌توانند با کد دستوری *780*112# از طریق تلفن همراه مبالغ خود را واریز کنند.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.