بهروز کارخانه ‌ای روز دوشنبه در جلسه اعضای ستاد بحران استانداری همدان با اشاره به وقوع سیل در مناطق شمالی کشورمان اظهار داشت: کمک های مردمی استان همدان با هشت خودرو به استان گلستان ارسال شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان اضافه کرد: یکهزار و 920 بسته غذایی یک ماهه، یکهزار و 400 بسته غذایی 72 ساعته، 2 هزار تخته موکت و 430 تخته پتو به استان گلستان ارسال شد.
وی با اشاره به طرح های نوروزی این نهاد در سالجاری اظهار داشت: 35 مسافر در راه مانده توسط نیروهای امدادی هلال احمر این استان اسکان داده شدند.
کارخانه ای اضافه کرد: از 25 اسفند سال گذشته امدادگران هلال احمر استان در 44 حادثه حضور داشتند که از این تعداد 18 فقره مربوط به حوادث جاده‌ای بود.
وی با بیان اینکه 29 درصد حوادث مربوط به واژگونی خودروها بود که در قیاس با سال گذشته این آمار افزایش را نشان می دهد، یادآوری کرد: شرایط و امکانات برای اسکان اضطراری مسافران پیش‌بینی و فراهم شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان اظهار داشت: پنج هزار و 599 نفر به پایگاه‌های هلال احمر استان مراجعه کرده و 576 نفر از خدمات پایگاه‌های سیار این مجموعه استفاده کرده اند.
کارخانه ای ادامه داد: تاکنون 738 نفر به پویش بهرفت پیوسته‌اند و 207 نفر نیز به پایگاه‌های سلامت مراجعه کردند که تاکنون هفت هزار و 24 قلم بسته تبلیغاتی توسط 530 نفر از نیروهای امدادگر این مجموعه بین مسافران توضیح شده است.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران در روزهای 28 و 29 اسفند 97 در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.