به گزارش ایرنا، سیدرضا سادات حسینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کیفیت در تولیدات ریلی ذوب آهن اصفهان جایگاه این شرکت در تامین ریل با کیفیت را نشان داده و شرکت راه آهن کشور برای توسعه زیرساخت های خود از محصولات این کارخانه استفاده می کند.
وی بیان کرد: در برنامه توسعه ششم کشور خطوط ریلی کشور تا 24 هزار کیلومتر افزایش می یابد که با رشد این مسیرهای مواصلاتی 30 درصد از میزان بار و 20 درصد از حجم مسافر از طریق قطار جابه جا خواهد شد که این رشد زیر ساخت در استان در حال انجام است.
مدیرکل راه آهن اصفهان اضافه کرد: اکنون 300 کیلومتر توسعه راه ریلی در این استان در حال انجام و بر اساس ابلاغ برنامه ملی این فعالیت ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به این که اکنون بخشی از جابه جایی تولیدات شرکت های صنعتی اصفهان از طریق راه آهن انجام می شود، تصریح کرد: شرکت راه آهن اصفهان رتبه اول کشوری در جابه جایی بار را در بین سایر شرکت های راه آهن دارد و 20 درصد از حمل بار ریلی توسط راه آهن این استان انجام می شود.
سادات حسینی ادامه داد: برای افزایش میزان بار از طریق خطوط ریلی استان، برنامه ریزی برای توسعه خطوط به صورت آنتنی و دسترسی آسان برای جابه جایی بار در حال انجام است.
وی در خصوص جابه جایی مسافر از طریق قطار در استان گفت: در سال گذشته میزان مسافرت ها با قطار 17 درصد رشد داشته و نوروز امسال 91نفر از مبدا و مقصد اصفهان با قطار جابه جا شدند که ضریب اشغال ظرفیت قطار این استان در نوروز نزدیک به 100 درصد بوده است.
وی یادآور شد : در زمان حاضر 9 درصد از جابه جایی مسافر استان از طریق قطار است که با توسعه خطوط ریلی و زیر ساخت هایی از این قبیل به برنامه کشوری یعنی 20 درصد خواهد رسید.
سادات حسینی خاطرنشان کرد: میزان استقبال مردم از قطار برای مسافرت در مقایسه با سایر ناوگان های حمل و نقل در حد مطلوب است و اگر زیرساخت ها توسعه پیدا کند بهره وری در این حوزه افزایش می یابد.
وی جابه جایی بار را رگ حیاتی شرکت راه آهن بیان کرد و گفت: بیشترین درآمد راه آهن از جابه جایی بار است و جا به جایی مسافر برای این شرکت حمل و نقلی مایه مباهات و افتخار می باشد.
وی افزایش کیفیت خدمات را از برنامه های شرکت های حمل و نقل ریلی در استان اصفهان اعلام کرد و افزود: میزان تاخیر از مبدا در نوروز امسال 86 درصد در مقایسه با نوروز 97 کاهش داشته است.
راه آهن اصفهان از سال 1347 راه اندازی و در حال حاضر دارای 9 ایستگاه است که رتبه اول در میزان جابه جایی بار را در کشور دارد و بخش زیادی از مواد اولیه شرکت های بزرگ استان اصفهان از جمله ذوب آهن و فولاد از طریق شبکه ریلی تامین می شود.
راه آهن اصفهان دارای 681 کیلومتر و 677 متر خط اصلی، 188 کیلومتر خط مانوری و 66 کیلومتر خط صنعتی و تجاری ریلی است.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.