به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اصغر توسلی روز پنجشنبه به خبرنگاران بیان کرد: محموله با ارزش بیش از چهار میلیارد ریال و شامل برنج، ماکارونی و سایر اقلام ضروری است.
وی افزود: ارسال این کالاها نه تنها سبب برطرف شدن بخشی از نیاز سیل زدگان و کاهش رنج آنان می شود، بلکه حس نوع دوستی و محبت را در میان مردم تقویت می کند.
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان عنوان کرد: افراد خیراندیش وقف ها را برای گره گشایی و برطرف کردن مشکلات قرار می دهند و بر همین اساس این میزان کالا از محل موقوفات منطبق شهرستان برای کمک به سیل زدگان استان لرستان فرستاده شد‌.
دوشنبه 12 فروردین به علت بارندگی شدید، رودخانه خرم رود و رودخانه های شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در لرستان طغیان و سد مروک دورود سرریز کرد.
جاری شدن سیلاب خسارت های فراوانی به بخش های زیربنایی، کشاورزی، مسکونی و دیگر حوزه های استان لرستان وارد کرده است.
وی در ادامه یادآور شد: در شب عید امسال نیز از محل موقوفات منطبق کاشان نزدیک به 2 تن برنج برابر نیت واقفان خیراندیش با عنوان برنج شب عید بین اهالی واجد شرایط روستاهای ارمک، مرق، جوشقان و استرک از توابع این شهرستان توزیع شد.
2 هزار و 284 موقوفه در شهرستان کاشان وجود دارد که این وقف ها شامل 644 باب مسجد، 94 حسینیه، 2 زینبیه، چهار آرامستان، 12 تکیه، سه دارالقرآن و یک هزار و 525 مورد نیز مربوط به سایر وقف ها است.
کاشان با جمعیت افزون بر 365 هزار نفر در فاصله نزدیک به 200 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.