به گزارش ایرنا، محمدرضا عسگریان روز دوشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار و مدیران کل استانی برگزار شد، اظهارداشت: عمده خسارت ها در بافت های فرسوده شهری و روستایی، مزارع و باغ ها و زیرساخت های راه و راهداری است.
وی تصریح کرد: بارش اخیر در مرکز سمیرم حدود 160 میلی متر و در بخش هایی از پادنا و دناکوه و حتی روستای خفر به حدود 250 تا 300 میلی متر هم رسید و خسارت هایی به بار آورد.
وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت خرابی های سیلاب خاطرنشان کرد: 384 واحد در بافت شهری نیازمند بازسازی کامل و یکهزار و 150 واحد مسکونی هم نیازمند تعمیرات اساسی است.
به گفته عسگریان در بخش مسکن روستایی هم 104 ساختمان مسکونی باید به شکل کامل بازسازی شوند و 350 واحد هم نیاز به تعمیر اساسی دارند.
فرماندار سمیرم خسارت وارده سیلاب در بخش های کشاورزی، دام، طیور، شیلات و زنبورستان های سمیرم را 50 میلیارد و 800 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: 100 میلیارد ریال خسارت نیز در موضوع تخریب قنات ها، پمپاژها و تاسیسات کشاورزی برآورد شده است.
وی با بیان اینکه خسارت های وارد شده در بخش راه و راهداری سمیرم 130 میلیارد ریال ارزیابی شده است افزود: با وجود فعالیت شبانه روزی مجموعه راهداری برای احداث مجدد پل های جایگزین، صبح امروز یکی از همین پل های تازه احداث شده نیز بر اثر بارش شدید باران امروز و شب گذشته از بین رفت و تخریب شد.
فرماندار همچنین میزان خسارت سیلاب در دو بخش زیرساختی برق وآب شهری سمیرم را 3 میلیارد ریال اعلام کرد.
عسگریان در ادامه اشاره ای کوتاه به وضعیت دو بافت قدیمی شهر سمیرم داشت و افزود: محله قلعه در شمال شهر سمیرم با 45 هکتار مساحت دارای حدود 350 خانوار جمعیت و 550 واحد مسکونی است که 60 درصد خانه های این محله تخریب کلی و جزیی شده اند.
وی اظهار داشت: در محله کوشک در مرکز این شهر نیز با 42 هکتار مساحت و 46 خانوار ساکن در آن 250 واحد ساختمانی تخریب شده یا در حال تخریب در این شرایط بحرانی هستند.
نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی هم در همین ارتباط تاکید کرد: تامین ودیعه ها و وثیقه های بانکی برای مردم محروم و ساکنان بافت های فرسوده مشکل است.
اصغر سلیمی از استاندار و سایر مدیران ارشد استانی خواست شرایط را برای پیشبرد بهتر کار مردم بویژه مددجویان نهادهای حمایتی تسهیل کنند.
استاندار اصفهان در سفر یکروزه خود به همراه مدیران کل استانی به منطقه سمیرم، از محله ها و بافت های فرسوده، معابر، جاده ها و پل های تخریب و بازسازی شده، سد مخزنی حنا در شرق سمیرم، رودخانه تنگ خشک و بی بی سیدان و همچنین دو مدرسه ای که برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان از سیل و آبگرفتگی در شهر سمیرم در نظر گرفته شد، بازدید کرد.
شهرستان سمیرم با افزون بر 100 هزار جمعیت شهری، عشایری و روستایی، شش شهر سمیرم، بیده، ونک، کُمه، فتح آباد و ونک و چهار بخش وردشت، پادنا، دناکوه و مرکزی در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.
7147/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.