اصغر سلیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شرایط سرمایه گذاری و انجام فعالیت اقتصادی و تولیدی به سبب نوع نگرش برخی از مدیران و کارمندان بسیار دشوار و فرآیند ارائه مجوز بسیار دشوار و سخت است و همین مسائل انگیزه افراد را برای ادامه فعالیت از بین می برد.
وی بیان کرد: منفعت عمومی باید در فعالیت اقتصادی دیده شود و برای رونق تولید تا حد امکان شرایط تسهیل و از تبصره های قانونی برای ارائه مجوز به متقاضیان کسب و کار استفاده شود.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعداد زیاد قوانین و تبصره های آن در کشور، تصریح کرد: این تبصره و قوانین متعدد برای تسهیل شرایط بسیار ارزشمند و کارآمد هستند اما در برخی از نقاط از جمله اصفهان از این تبصره و تعدد قانون برای تسهیل سرمایه گذاری استفاده نمی شود بلکه این شرایط به مانع تراشی هم منجر می شود.
وی ادامه داد: ریسک پذیر نبودن و بکارنگرفتن سلیقه در مدیران در جذب سرمایه گذار رونق تولید را از بین می برد و افراد انگیزه و علاقه ای برای انجام فعالیت های اقتصادی و تولیدی نخواهند داشت.
سلیمی با بیان این که در برخی از ادارات قوانین بیش از 120 درصد اجرا می شود، یادآورشد: این سخت گیری ها به نفع کشور نیست و زمان و سرمایه ها را برای فعالیت اقتصادی از بین می برد.
وی با اشاره به این که دستگاه های نظارتی نباید سخت گیری کنند، گفت: نظارت بر اجرای قوانین لازم است ولی باید شرایط کشور را دستگاه های نظارتی ببیند و مدیران دارای جسارت و تسهیل کننده قانون را مورد بازخواست قرار ندهند.
به گفته این نماینده مجلس تنفیض اختیار به استان ها و شهرستان ها برای رونق تولید لازم است.
اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.
7131/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.