به گزارش ایرنا، مسوولان نهادهای امر با هدف پیشگیری از وقوع حوادث و ارایه خدمات رسانی مطلوب و بموقع به اهالی منطقه به حالت آماده در آمدند.
به همین علت محورهای مواصلاتی شهرستان های غرب استان اصفهان لغزنده است و به تاکید نیروهای پلیس راه، رانندگان ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با احتیاط و دقت تمام برانند.
رییس اداره هواشناسی فریدن در گفت و گو با ایرنا، از بارش بیش از 13 میلی متری باران تا صبح امروز در این شهرستان خبر داد و افزود: فعالیت این سامانه بارش‌زا که از عصر روز یکشنبه به استان وارد شده است به تناوب تا اواخر روز سه شنبه ادامه دارد.
نوروز ملکی افزود: این سامانه سبب ناپایداریهایی به صورت افزایش ابر، بارش باران گاهی با وزش باد شدید ( تند باد لحظه ای) و بصورت رگبار و رعدوبرق در سطح استان است و در نیمه شرقی شرایط تشکیل طوفان محلی وجود دارد.
به گفته وی بارش تگرگ در مناطق مستعد و بارش برف در ارتفاعات غربی استان پیش بینی می شود.
وی بیشترین شدت بارشها برای امروز دوشنبه و فردا به ویژه در مناطق غرب ، شمال غرب وجنوب استان پیش بینی کرد.
بر اساس تازه ترین گزارش های هواشناسی میزان بارندگی تا صبح امروز در فریدونشهر افزون بر 22 میلی متر (ارتفاع برف 15 سانتی متر) ، در چادگان 3/8میلیمتر، بویین میاندشت 26 میلی متر ، افوس 24 میلیمتر (ارتفاع برف7 سانتیمتر) بوده است. این بارش ها همچنان در برخی نقاط غرب استان از جمله فریدن تا اکنون ادامه دارد.
کارشناسان هواشناسی هشدار داده اند به سبب شدت بارش باران و رعد وبرق و تگرگ در مناطق غربی، مرکزی و نیمه جنوبی استان شرایط سیلاب‌های ناگهانی، آب گرفتگی معابر عمومی واختلال در تردد جاده‌ای و شهری انتظار می رود از این رو آنها توصیه کرده اند گردشگران و مسافران قبل از عزیمت به مقصد مورد نظر از آخرین وضعیت بارندگی و جاده ها آگاه شوند.
شهرستان های فریدن با بیش از 49 هزار نفر جمعیت، فریدونشهر با 35 هزار نفر جمعیت، چادگان با 32 هزار نفر و بوئین میاندشت با بیش از 24 هزار نفر به ترتیب در 140، 180، 110 و180 کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارند.
6026/9861
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.