سردار مهدی معصوم بیگی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نیروی انتظامی به عنوان بخش مهمی از سیستم امنیتی کشور وظیفه خطیر تامین امنیت داخلی را برعهده دارد این نیرو از جمله نهادهای خدمت رسان به آحاد جامعه برای تامین امنیت، تلقی می شود.
وی اضافه کرد : بنابراین مشارکت افراد جامعه در قالب دستگاه ها و نهادهای مردمی می تواند نیروی انتظامی را در رسیدن به امنیت پایدار یاری کند و به این منظور ارتقای سطح آگاهی اقشار جامعه با اجرای برنامه های آموزشی در تحقق چنین هدفی از اهمیت زیادی برخوردار است.
ریییس پلیس استان اصفهان افزود: در توسعه پایدار، امنیت و سلامت به صورت یک رابطه دو سویه لازم و ملزوم هم هستند و بر این اساس در جامعه ای که امنیت پایدار وجود داشته باشد زمینه برای سلامت انسان ها فراهم می شود.
وی با اشاره به اینکه شناخت ناکافی از مسائل و مشکلات موجود سبب نارضایتی و ناخشنودی مردم از یک سازمان می شود، گفت: در همین راستا تفاهم نامه های همکاری بین نهادها با نیروی انتظامی بمنظور تقویت روحیه مشارکت و قانون پذیری در بین آحاد مردم و ارتقای سطح آگاهی های اجتماعی و انتظامی اقشار مختلف جامعه منعقد می شود.
فرمانده انتظامی اصفهان با بیان اینکه امروزه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران امر، نظم و امنیت مطلوب و پایدار بدون مشارکت جدی و مسوولیت پذیری افراد جامعه حاصل نمی شود افزود: هرچه مشارکت مردم و سازمان ها با نیروی انتظامی بیشتر باشد بستر آموزش همگانی ناجا گسترده شده و در نتیجه موجب می شود تا ناهنجاری های اجتماعی کاهش یابد.
وی یادآور شد: در این راستا لازم است مردم اصول اولیه نظم و امنیت شخصی خود مانند قوانین راهنمایی و رانندگی، توجه به نکات ایمنی برای حفظ جان و مال و ... را به دقت رعایت کنند.
سردار معصوم بیگی تصریح کرد: بر این اساس باید با ایجاد انواع تشکل های صنفی، محلی و غیر دولتی، بعضی از امور اولیه مربوط به مراقبت های اجتماعی و رعایت قانون مداری، حفظ نظم محلات و ... بدون دخالت پلیس و با مشارکت خود مردم صورت پذیرد.
وی، ایجاد ارتباط هدفمند با مراکز دولتی، شناسایی، جلب و جذب تشکل های غیر دولتی و بهره گیری از تاونمندی های آنها در راستای برقراری، حفظ و ارتقای نظم وامنیت را ضروری دانست.
رییس پلیس استان اصفهان افزود: همچنین باید برای همسویی، هماهنگی نظام مند و همکاری های مشترک برای مقابله با تهدیدات و آسیب های اجتماعی تلاش و همت جمعی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا نیروی انتظامی شعار جامعه محوری خود را در سه حوزه مشارکت با سازمان های دولتی، مشارکت با اقشار اجتماعی در جهت توسعه نظم و امنیت و مشارکت با سازمان های مردم نهاد (NGO) ها عملی می کند.
سردار معصوم بیگی افزود: به این منظور سازمان ها، ارگان ها، پایگاه های بسیج، روابط عمومی ها، هیات های مذهبی، مساجد، مدارس، انجمن های غیر دولتی و تمامی اقشار مختلف مردم در زمینه های مختلف می توانند با نیروی انتظامی همکاری کنند.
وی زمینه های همکاری به نیروی انتظامی در راستای کاهش ناهنجاری های اجتماعی را شامل انجام مطالعات و پروژه های تحقیقاتی، برگزاری کلاس ها و جلسات آموزش همگانی و ارائه هشدارهای انتظامی، بکارگیری و بهره گیری حداکثری از ظرفیت سازمان ها و دستگاه ها و استفاده از نظرات کارشناسان، پشتیبانی از طرح های پلیس های تخصصی، انجام تبادل اطلاعات و پژوهش های مشترک مطالعاتی، آموزشی و تربیتی در خصوص درونی سازی انضباط اجتماعی و تقویت قانون مداری برشمرد.
رییس پلیس استان اصفهان، برگزاری همایش ها و سمینارهای علمی مشترک و برگزاری دوره های آموزشی تخصصی کارکنان، همکاری در امور آموزش و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی در سطح جامعه، مشارکت در امر اطلاع رسانی در زمینه معضلات اجتماعی از طریق بروشور، فیلم های آموزشی ، پوستر و ...، همکاری در جهت آموزش راه های پیشگیری از حوادث ترافیکی و در نهایت تعامل و همکاری دو سویه بمنظورپیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی را از جمله موارد همکاری با نیروی انتظامی عنوان کرد.
وی در پایان یادآور شد: بدون تردید مشارکت و همکاری سازمان ها با پلیس علاوه بر ایجاد تعامل و ارتباط تنگاتنگ می تواند در ایجاد امنیت پایدار، ارتقای احساس امنیت بیشتر در جامعه و اعتماد سازی بین اقشار مختلف مردم موثر باشد.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.