حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر صافی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار کرد: بررسی اصول حاکم بر زندگی خانوادگی فاطمی و علوی از جمله عرصه هایی است که مبلغان دینی باید در آن عرصه، کار تحقیقی و تبلیغی داشته باشند.
وی ادامه داد: بنیاد خانواده در اسلام مهمترین و اولین نهاد و بنیاد تربیتی است و دشمن نیز امروز این نهاد را مورد هدف قرار داده است.
این کارشناس مسائل خانواده اضافه کرد: فرهنگ دینی ما دارای اسوه ها و الگوهایی است که مبلغان دینی باید سیره رفتار آنها را برای مردم به صورت عملیاتی و دست یافتنی تبیین کنند.
وی معنویت در خانواده را از اصول مهم تربیت خانوادگی در سیره علوی و فاطمی برشمرد و افزود: پیش از هر نهادی باید تربیت معنوی را در خانواده جستجو کرد و قرآن نیز در آیات گوناگون به این اصل اشاره کرده است.
سرپرست مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین(ره) با اشاره به آیه 90 سوره انبیاء ادامه داد: سبقت در کارهای خیر، انس با پروردگار و خشوع در مقابل خداوند از جمله ویژگی های یک خانواده برتر است که در این آیه به آنها اشاره شده و همه این مصادیق دائر مدار شکل گرفتن فضای معنوی در خانواده است.
حجت الاسلام صافی اضافه کرد: سوره انسان در بیان ویژگی های خانواده مطلوب از منظر اسلام، اهل نذر بودن برای رفع حوایج و گرفتاریها به عنوان یکی از مصادیق ارتباط با خدا را مد نظر قرار داده است.
وی با بیان اینکه معاد محوری و معاد باوری از دیگر ویژگی های خانواده فاطمی، است، افزود: یک خانواده علوی و فاطمی علاوه بر اینکه به معاد اعتقاد دارد به تبلیغ و ترویج معاد در جامعه و بروز و ظهور آن در فرزندان خود و اجتماع نیز همت می گمارد.
این کارشناس فرهنگی و خانوادگی تصریح کرد: یکی از مهمترین آسیب های جامعه ما فراموشی معاد و زندگی پس از مرگ است.
وی شفقت و دلسوزی نسبت به خانواده را از دیگر ویژگی های خانواده مطلوب دین برشمرد و افزود: منظوراز شفقت محبتی دغدغه مندانه و منطقی است، محبتی راهبردی که زیرساختهای عمیق معنوی و معرفتی دارد.
حجت الاسلام صافی با اشاره به روایتی از حضرت زهرا (س)، اضافه کرد: پرهیز از دروغ، خیانت و مخالفت سه اصل و راهکار مهم برای صیانت از خانواده دینی از حضرت زهرا (س) است و امروز نیز می بینیم که این سه عامل از مهم ترین عوامل طلاق و گسست نظام های خانوادگی شده است.
رهبر معظم انقلاب هفتم اسفندماه جاری در دیدار با مداحان و جمعی از مبلغان دینی در خصوص خانواده تاکید کردند: من تکیه می کنم در این برهه از زمان روی مسئله خانواده تکیه کنید. دشمن -نه دشمن ایران یا دشمن انقلاب؛ دشمن بشریّت- تصمیم گرفته که نظام خانواده را در بین بشر از بین ببرد. خانواده سنّت الهی است. دشمن بشریّت یعنی جریان سرمایه ‌داری بین‌المللی و صهیونیسم تقریباً از حدود صد سال پیش تصمیم گرفتند که خانواده را در بین بشر از بین ببرند و یک جاهایی موفّق شدند. در آن جاهایی که از خدا دور بودند موفّق شدند، در یک جاهایی هم از جمله در ایران اسلامی ما موفّق نشدند امّا دارند تلاش می کنند. این ازدواجهای سخت، این ازدواجهای دیر، این فرزندآوری کم، این به تعبیر غلط زشتشان «ازدواجهای سفید» -که سیاه‌ترین نوع زندگی مزدوج است- همه‌ی اینها به خاطر این است که خانواده از بین برود. رواج شهوات، از بین رفتن حیا و عفّت، امروز جزو برنامه‌های دشمن است. شما مبارزه‌ با اینها را جزو برنامه‌های خودتان قرار بدهید. طهارت و پاکیزگیِ دامان جوانهای این کشور را مورد همّت خودتان قرار بدهید، بر آن همّت بگمارید، و این یکی از بهترین کارها و یکی از مؤثّرترین شیوه‌ها برای حفظ انقلاب و برای رشد انقلاب و برای حفظ نظام اسلامی است.
6022/7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.