رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مناطق مرکزی کشور قابلیت توسعه کشاورزی و صنایع آب بر را ندارند اما کم آبی را نمی‌توان محدودیتی برای توسعه این نقاط دانست.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری امروز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات زیست محیطی اردستان از توابع استان اصفهان افزود: اردستان با وجود اینکه منطقه کم آبی است اما امکانات فراوانی داشته، از هوایی پاک و زمین برخوردار است که با توجه به ممنوعیت‌های استقرار صنایع در نقاطی مانند تهران و اصفهان، می‌توان از این فرصت برای توسعه صنعت بهره برد.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: مصرف سالانه آب در شهرستان اردستان به بیش از 300 میلیون مترمکعب (برابر 10 هزار لیتر در ثانیه) می رسد که بیش از سرانه کشور است و همچنان می توان به سوی توسعه صنایع با مصرف کم آب رفت. یک‌هزار لیتر بر ثانیه آب در بخش کشاورزی بین 800 تا یک‌هزار و 200 فرصت شغلی ایجاد می‌کند و اختصاص همین میزان آب به بخش صنعت، به ایجاد 30 تا 40 هزار شغل منجر می‌شود که بر این اساس تنها نیازمند مدیریت درست، اصولی و پایدار هستیم.

کلانتری اضافه کرد: دیدگاه‌های سنتی تا 20 سال پیش پاسخگو بود اما امروز آن روش‌ها منسوخ شده و باید به سوی برنامه‌های نوین برویم و دست‌کم 30 میلیون مترمکعب از 300 میلیون مترمکعب آب مصرفی سالانه این شهرستان را به توسعه اختصاص دهیم.

وی با اشاره به تفویض همه اختیارهای ممکن به مدیران کل محیط زیست استانی گفت: رفع صورت مساله راحت است اما در نقاطی مانند اردستان به خود ستم کردیم زیرا آب، برق، راه، راه‌آهن، زمین، موقعیت جغرافیایی مناسب و تا حدودی نیروی انسانی وجود دارد و تنها باید مسوولان استانی به انسجام فکری رسیده و زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران تسهیل کنند.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست همچنین بر موقتی بودن شرایط تحریم‌های ظالمانه تاکید کرد و افزود: 40 برابر تولید ناخالص داخلی پول سرگردان در جهان وجود دارد که به دنبال فرصتی برای سرمایه‌گذاری هستند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم؛ یکی از مرکزهای توسعه کشور در آینده می‌تواند همین اردستان باشد زیرا از نظر زیست محیطی مشکلی ندارد.

فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: این شهرستان ظرفیت پیشرفت دارد اما مشکلات و قوانین دست و پا گیر گاهی از کار و جلب سرمایه گذار جلوگیری می کند.

حمیدرضا تاملی تاکید کرد: بخش کشاورزی اردستان با کمبود آب رو به روست و چاره ای جز رفتن به سوی ایجاد صنعت نداریم که در این رابطه هم مشکلات زیست محیطی به میان می آید که نیاز به اصلاح قوانین دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست به منظور شرکت در آیین درختکاری و بهره برداری از یک واحد تولید مکمل های خوراک دام و طیور به شهرستان اردستان سفر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.