به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری شامگاه روز جمعه در همایش سالانه مجمع امر به معروف و نهی از منکر به همراه جشنواره شایستگان گام دوم انقلاب اسلامی در حسینه شهدای بسیج اصفهان با اشاره به تاکید روایات دینی در خصوص این دو فریضه، افزود: اگر این دو فریضه نباشد بی عدالتی و فساد زیاد می شود.
وی اظهارداشت: قیام امام خمینی (ره) و دفاع مقدس ما همانند قیام امام حسین (ع) با هدف امر به معروف و نهی از منکر بود و هدف شهدای ما در همین راستا بود.
وی با بیان اینکه همه باید تلاش کنند این فریضه محقق شود، اظهارداشت : امر به معروف و نهی از منکر بدون محدودیت است و نمی شود آن را به امری خاص محدود کرد.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه مسوولان باید در حوزه مسائل اقتصادی پاسخگو باشند، بیان کرد : البته مجمع به مصداق امر به معروف و نهی از منکر باید حل این مشکلات را مطالبه کند و به طور حتم تاثیر خود را خواهد داشت.
سردار اشتری ادامه داد : حضور در فضای مجازی که مانند سیل بخشی از جامعه را با خود می برد، حل اختلافات و مناقشات محلی مردم از جمله اقدامات ارزشمند مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر است.
وی خاطرنشان کرد: البته آسیب های اجتماعی مانند بد حجابی، کشف حجاب اولویت دارد که با سازکار مناسب باید پیشگیری شود.
فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه اقدامات در حوزه ایجابی هیچ محدودیتی ندارد، افزود: معروف ها را باید گفت و اگر کسی صادقانه کار می کند کار خیر او مطرح و از او حمایت شود.
به گفته وی باید بخش هایی از فضای مجازی را به فرصت تبدیل کرد و برای حمایت از آمر به معروف از آن استفاده کرد و جوانان که با این فضا و آسیب های آن آشنا هستند باید این عرصه وارد شوند تا وقتی آمد به معروف اقدامی می کند بداند پشت سر او حمایت مردم قرار دارد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه به ماموران برای برخورد با معضلات توصیه های لازم صورت گرفته است، افزود: البته وقتی فردی به سخن مامور تمکین نمی کند، مامور برای حفظ اقتدار برخورد می کند.
وی با اشاره به سهیم بودن 26 دستگاه در خصوص عفاف و حجاب و 300 مصوبه در این موصوع، گفت: متاسفانه در این زمینه نیروی انتظامی به تنهایی با همکاری بخشی از بدنه بسیج فعالیت دارد و برخی نهادها نه تنها به وظایف خود عمل نمی کنند بلکه برخی کارشکنی هم می کنند در حالی که مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی حکم قانون را دارد.
سردار اشتری با بیان اینکه چشم نیروی انتظامی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ادامه داد : گاهی ما برخی انتقادات را مطرح می کنیم و برای آن داد می زنیم و برخی ناراحت می شوند ولی ما به وظیفه خود عمل می کنیم.
وی اظهارداشت : نباید وضع به گونه ای باشد که اگر مجمع رهروان و نیروی انتظامی به خانمی به خاطر بد حجابی تدکر داد در یک جشنواره فرهنگی که به اسم انقلاب است، افرادی به عنوان الگوی جوانان مطرح شوند که وضع حجاب شان بدتر از فردی است که در جامعه به او تذکر داده می شود.
وی افزود : البته باید بیشتر اقدام کرد ولی نیروی انتظامی کماکان در حوزه مقابله با مشروبات الکی، مزاحمت نوامیس، کشف حجاب در خودروها، ایجاد آلودگی صدا و مواد مخدر ایستاده است.
فرمانده نیروی انتظامی گفت: این نیرو با هدایت های رهبری در عرصه مرزها، شهرها و حوزه های مختلف تمام سعی خود را گذاشته که احکام الهی پیاده و از ناهنجاری ها جلوگیری شود.
وی اضافه کرد: این نیرو در برخورد شبکه مواد مخدر چهار هزار شهید تقدیم راه امنیت کرده است و اخیرا در یک عملیات بیش از هفت تن مواد مخدر و دهها اسلحله کشف ، 28 شرور دستگیر شدند که این اقدامات نوعی کار جهادی است.
سردار اشتری همچنین با اشاره به صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبری، گفت: مردم ما به رغم توطئه های مختلف چهل سال را با هوشیاری پشت سر گذاشتند و چهلمین سال پیروزی انقلاب خود را با حضور تماشایی در مراسم 22 بهمن و تشییع شهدا نشان دادند.
وی اظهارداشت: نیاز بود گام دوم انقلاب با قدرت بیشتری برداشته شود و رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم هفت اولویت علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، روابط خارجی مرزبندی با دشمن، و سبک زندگی را در این بیانیه مطرح کردند.
سردار اشتری گفت: یکی از برنامه های دشمن آن است که مردم ما را مایوس کنند تا نقاط قوت و پیشرفت های نظام اسلامی دیده نشود، در حالی که مردم سرمایه اصلی انقلاب هستند و البته مردم هوشیارتر ما در 22 بهمن و تشییع شهدا نشان دادند که حساب شهدا و ولایت از گرانی ها و مسائل اقتصادی جداست.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آینده ای بسیار خوب در انتظار ماست و باید بدانیم در عین اینکه مشکلات و نارسایی هاست اما نقاط قوت انقلاب بسیار زیاد است که از جمله آن امنیت مطلوب است.
همایش سالیانه مجمع امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان به همراه جشنواره شایستگان گام دوم انقلاب اسلامی با حضور یک هزار ناظر این مجمع شامگاه جمعه در حسینیه شهدای بسیج اصفهان برگزار شد.
در این مراسم از 40 بانوی محجبه نخبه اصفهان تجلیل شدند.
6026//7134/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.