به گزارش ایرنا، محمد علی طهماسبی روز سه شنبه در آیین رونمایی از سامانه خرید و فروش مجازی قارچ خوراکی کشور در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی اصفهان افزود: گیاهان دارویی و دمنوش ها بازار بسیار خوبی در کشور پیدا کردند و لازم است طرح های جدید برای خرید و فروش آنها اجرا شود.
وی با بیان اینکه زعفران وارد بورس شد، تصریح کرد: توزیع آن در زمان حاضر با مشکلاتی مواجه است و می توان از طریق سامانه های مجازی آن را بهبود بخشید.
طهماسبی با بیان اینکه در سامانه های مجازی باید به مسائلی مانند استاندارد توجه شود، گفت: این سامانه ها می توانند با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی به جذب مشتری و اطمینان سازی بپردازند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این کار برای محصول قارچ خانگی صورت گرفته است، اضافه کرد: ما باید در کسب و کارها نوآوری داشته باشیم و آن را برای همه محصولات توسعه دهیم.
وی تاکید کرد: امروز حرکت به سمت کسب و کارهای نو ضروری است و باید رقیبان را در بازارهای جدید شناسایی کنیم.
معاون ترویج و آموزش کشاورزی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در این آیین گفت: حرکت به سمت کشاورزی دانش بنیان در کشور به خوبی پیش می رود و هیچ راهی جز آن نداریم.
علی اکبر مویدی با اشاره به رونمایی از حدود یکصد برنامه کاربردی کشاورزی در یک ماه گذشته در کشور افزود: تولیدات خوبی در کشور در بخش کشاورزی داریم که با این برنامه ها می توانیم بازار بزرگی برای آنها ایجاد کنیم.
به گزارش ایرنا، در این آیین از سامانه خرید و فروش مجازی قارچ خوراکی کشور رونمایی شد.
مدیر عامل شرکت طراح سامانه مذکور توضیح داد: ثبت سفارش روزانه و خرید قارچ و محصولات مرتبط از طریق این سامانه بصورت اینترنتی مقدور است.
علی اکبر براهیمی افزود: از جمله مزیت های سامانه پارسی قارچ، کاهش قیمت تمام شده و رقابت سالم بین تولیدکنندگان برای ارتقای کیفیت است.
در این آیین تعدادی از تولیدکنندگان قارچ خوراکی نیز به بیان مسائل و مشکلات خود از جمله در زمینه فراهم شدن زمینه صادرات به روسیه، استارتاپ ها (کسب و کارهای نوپا) و تسهیلات پرداختند.
امسال میزان تولید قارچ در کشور به 160 هزارتن رسید.
طبق برنامه ششم توسعه تا سال 1404 تولید قارچ باید به بیش از 200 هزار تن در سال برسد.
سرانه مصرف قارچ خوراکی در ایران 1.3 کیلوگرم ودر جهان حدود 4 کیلوگرم اعلام شده است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.