به گزارش ایرنا، دومین ' همایش بین المللی دانشگاه سبز ' با حضور دانشمندان و دانشجویان ملی و بین المللی اردیبهشت 98 در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.
دانشگاه سبز (green university) مکانی است که همه فعالیت‌ های آن بر اساس چشم انداز توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی صورت می‌ گیرد و نشان دهنده مسوولیت مهم آموزش عالی در راستای توسعه جامعه است.
دانشگاه سبز دارای رویکرد های اصلی کاهش هزینه‌ های عمومی و جاری دانشگاه، ترویج رفتار آموزشی بر اساس فناوری های نو و بدون کاغذ است.
مهران زینلیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه در این همایش بر مباحثی مانند توسعه پایدار و مسائل زیست محیطی تاکید می شود انتظار می رود نهادهایی مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه های نیرو و نفت و شرکت هایی مانند آب منطقه ای، آب و فاضلاب و برق در آن مشارکت و حضور فعال داشته باشند.
وی با بیان اینکه از همه این نهادها و همچنین صنایع مختلف برای شرکت در دومین همایش بین المللی دانشگاه سبز دعوت شد، اضافه کرد: این سازمان ها و شرکت ها می توانند آخرین تجربه ها و جدیدترین فناوری های خود در زمینه حفاظت از محیط زیست، منابع طبیعی و انرژی را در رویداد مذکور و نمایشگاهی که در کنار آن برپا می شود ارائه کنند.
زینلیان با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان در جهت نیل به دانشگاه سبز گام های اساسی برداشته است، تاکید کرد: مهمترین عامل برای دستیابی به این هدف، توجه مدیران به این موضوع است.
عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان ادامه داد: در هر یک از دانشکده های این دانشگاه یک مسوول انرژی انتخاب شد تا به مدیریت و ساماندهی این موضوع با هدف مصرف بهینه بپردازد.
به گفته وی با اعمال برنامه های هوشمند سازی در کوی استادان دانشگاه اصفهان، 90 درصد در مصرف برق روشنایی صرفه جویی شد.
همایش بین المللی دانشگاه سبز با هدف معرفی دستاوردهای عرصه مدیریت سبز در دانشگاه ها، تبادل علم و تجربه های مسوولان و کارشناسان و ایجاد زمینه های مناسب برای ارتقای عملکرد دانشگاه ها و تغییرات گسترده در جامعه روزهای 10 و 11 اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.
محورهای این همایش، تجربه های ملی و بین المللی، انرژی های تجدید پذیر، مدیریت آب و پساب، مدیریت مصرف انرژی، مدیریت پسماند، حمل و نقل سبز، فناوری اطلاعات و ارتباطات سبز و طراحی پردیس های دانشگاهی پایدار و مهلت ارسال اصل مقاله به این همایش 15 اسفند سال جاری است.
دانشگاه اصفهان در رتبه بندی 'گرین متریک' رتبه سوم را در بین دانشگاه های کشورمان کسب کرده است. گرین متریک، نظام رتبه ‌بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس شاخص های حفظ محیط ‌زیست و گردش اقتصادی است.
از جمله برنامه های این دانشگاه در زمینه مدیریت سبز می توان به کنترل سامانه روشنایی، حرارتی، برودتی و تهویه مطبوع و تجهیزات اداری و نحوه استفاده از آنها، مدیریت مصرف آب، پسماند، میزان مصرف کاغذ و اقلام مصرفی، استفاده از فناوری های پاک و انرژی های تجدید پذیر، فرهنگ سازی و توسعه مدیریت و حمل و نقل اشاره کرد.
دانشگاه اصفهان با حدود 15 هزار دانشجو و 650 عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های بزرگ و برتر کشور است.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.