سرهنگ جهانگیر کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا کار کردن در حوزه آسیب های اجتماعی را امری واجب و اجتناب ناپذیر ذکر کرد و افزود: می شود بسیاری از مسائل جامعه را به خوبی مدیریت کرد و از رشد و گسترش آن جلوگیری به عمل آورد.
وی تصریح کرد: مدرسه یکی از مکان هایی است که می توان دانش آموزان در معرض آسیب را شناسایی و با اجرای برنامه های ویژه پیشگیرانه از تبدیل شدن آنان به یک بزهکار و مجرم در آینده جلوگیری کرد.
وی یادآور شد: پلیس در سال های اخیر با اجرای طرح های مختلف از جمله، تحول در تولید محتواهای آموزشی با تهیه فیلم های کوتاه، انیمیشن های مختلف و تیزرها توسط اداره هنری این معاونت و انتشار و آموزش در محیط های کارگری و واحدهای صنعتی و تولیدی به مقابله و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بخشی از جامعه پرداخته است.
کریمی برپایی نمایشگاه های هفتگی آشنایی با آسیب های اجتماعی در ادارات، مدرسه ها، مساجد، فرهنگسراها و دیگر محافل عمومی را از دیگر اقدامات پلیس در این رابطه برشمرد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان تصریح کرد: با وجود اقدامات وسیع و همه جانبه پلیس ولی به دلیل گستردگی، پیچیدگی و تنوع این آسیب ها نیاز است که فعالیت ها بیشتر شده و با شناسایی به موقع آسیب ها، تهدیدات و به موازات آن ارائه آگاهی های موثر به مردم، امنیت جامعه ارتقا داده شود.
وی تصریح کرد : در جوامع امروزی همواره شاهد اوج و افول خرده فرهنگ ها در رفتارهای انسانی و موضوعات اجتماعی هستیم که برخی از آنها به عنوان فرهنگ غالب قلمداد می شود.
به گفته وی گاهی این فرهنگ ها مورد پذیرش، قبول و یا مخالفت و جبهه گیری عده ای واقع می شود.
وی مقوله حجاب را یکی از مصداق خرده فرهنگ ها در جامعه برشمرد و اظهارداشت: در مواقعی سیاستگذاری ها در تصمیمات حکومتی و دولتی در پایداری یا انقراض آنها تاثیرگذار است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان تصریح کرد: بی تردید پدیده بدپوشی از معضلات و ناهنجاری ‌های فرهنگی کشور در دوران حاضر است که باید بررسی و مطالعه آن را در ردیف معضلات دیگری چون تورم، بیکاری، اعتیاد قرار گیرد و برای حل آن چاره اندیشی شود.
وی خاطرنشان کرد: امروز برهیچ خردمندی پوشیده نیست که جبهه کفر و استکبار در نظر دارد بار دیگر از تجربه تاریخی و تلخ اندلس بر ممالک اسلامی، بخصوص جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.
کریمی ادامه داد : بهره گیری از فن ‌آوری ‌ها، روش های نو و بکارگیری ابزارهای شنیداری و نوشتاری از جمله ماهواره ها، داستان ‌ها، فیلم ‌‏ها و سریال های به ظاهر خانوادگی از جمله راهبردهای دشمنان برای اجرایی کردن مقاصد شوم آنهاست.
وی اضافه کرد : آنها با تبلیغ مُدگرایی در شبکه ‌های اجتماعی سعی در ترویج و القاء تفکرات شوم خود به قصد تخریب و تزلزل اعتقادات مذهبی جوامع و سوق به منزل و مقصد مورد نظر خویش و دستیابی به استثمار جوامع و حکومت‌ ها دارند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان بیان کرد : اکنون دیگر زمان آن رسیده که عالمان دین، استادان، پژوهشگران و نویسندگان حوزه های مختلف دینی، اجتماعی، سیاسی، روانشناسی تربیتی و خانواده، فقها و حقوقدانان وارد میدان عمل تالیف شده و به آموزش همگانی و تخصصی وعظ و موعظه و کار فرهنگی گسترده بپردازند.
به گزارش ایرنا، بر اساس اظهارات کارشناسان 60 درصد جمعیت زندانیان کشور را افراد مرتبط با پرونده موادمخدر تشکیل می دهند و 60 درصد از قتل ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم و 60 درصد طلاق ها و 62 درصد جرائم مانند سرقت هم به مصرف موادمخدر ارتباط دارد.
/6026/6994
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.