شهین جوانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این امکان در حالی برای دانش آموزان در روستاهای دوردست و دورافتاده فراهم می شود که حتی هیچ نهادی در آنجا مستقر نیست.
وی با بیان اینکه در بسیاری از این روستاهای اعزام معلم تنها برای آموزش یک دانش آموز صورت می گیرد، اظهارداشت : اکنون در استان حدود 200 مدرسه زیر 10 نفر دانش ‎آموز فعالیت دارد.
جوانی خاطرنشان کرد: با افتخار اعلام می کنیم که یک مدرسه ابتدایی آموزش و پرورش در دورترین روستای استان توانسته پرچم جمهوری اسلامی را بر افراشته نگه دارد.
معاون آموزش ابتدایی استان اصفهان همچنین به افزایش جذب نوآموزان پیش دبستانی از 74 درصد در سال گذشته به 74،7درصد در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با بسترسازی صورت گرفته زمینه جذب تحصیل برای همه کودکان واجد الشرایط تعلیم و تربیت در استان ایجاد شده است.
جوانی یادآور شد: معاونت آموزش ابتدایی برای انسداد مبادی بیسوادی اقدامات متعددی شامل توجه ویژه به مدارس عشایر و کم برخوردار در راستای توسعه آموزش و پرورش عشایر و پیگیری برای قرارگرفتن استان در زمره استان های عشایری و تخصیص کد به 161 واحد آموزشی را انجام داده است.
وی جذب نوآموزان در دوره پیش دبستانی و انجام سنجش زودتر ازموعد و مداخله به هنگام در شناسایی دانش آموزان با نیازهای ویژه، اختصاص راهبران آموزشی، تربیتی در مدارس روستایی و عشایری، ارسال پیامک برای شناسایی و معرفی، پیگیری خانه به خانه و آسیب شناسی و احصا عللی که به ترک یا بازماندگی از تحصیل منجر می شود را از دیگر اقدامات دوره ابتدایی بمنظور انسداد مبادی بیسوادی است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان یادآور شد: بر اساس آماری که در ابتدای سال تحصیلی استخراج شد چهار هزار و ۶۶۹ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل به این نهاد معرفی شدند.
وی تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۱۲۴ نفر بازمانده از ورودی ‌های پایه اول ابتدایی هستند که باید وارد سیستم آموزشی می‌ شدند و بر اساس اطلاعات ثبت ‌احوال وارد نشدند و سه هزار و ۵۴۵ نفر تارک تحصیل بودند.
به گفته وی در راستای روند رو به رشد در جذب و شناسایی کودکان لازم التعلیم و تارک تحصیل در برنامه انسداد مبانی بیسوادی، طبق آمار از 32،42 درصد در سال تحصیلی 94- 93 به 99،28 درصد در سال تحصیلی 97-96 رسیده است.
هم اکنون 850 هزار دانش‌ آموز در بیش از پنج هزار مدرسه در استان اصفهان مشغول به فراگیری تحصیل هستند که از این تعداد 470 هزار دانش آموز ابتدایی در 21 هزار و 73 مدرسه هستند.
6994/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.