به گزارش ایرنا، حمیدرضا پیرپیران روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در تالار اجتماعات این شرکت افزود: امروز 99 درصد مردم کشور و شهرستان اصفهان از نعمت برق برخوردارند و همه روستاهای بالای پنج خانوار دارای شبکه برق هستند.
وی با اشاره به اینکه ابتدای انقلاب پنج هزار روستا در کشور از برق برخوردار بودند و 2 میلیون و 600 هزار مشترک برق داشتیم، تصریح کرد: این تعداد اکنون به ترتیب به بیش از 57 هزار روستا و 35 میلیون مشترک رسیده است.
پیرپیران، ظرفیت نیروگاهی تولید برق در ابتدای انقلاب در کشور را هفت هزار مگاوات ذکر و اضافه کرد: این رقم اکنون به 80 هزار مگاوات افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان با بیان اینکه در زمان پیش از انقلاب اسلامی در توزیع برق وابستگی کامل به تجهیزات خارجی داشتیم و در اجرای برخی از طرح ها از متخصصان خارجی استفاده می شد، گفت: اکنون 90 درصد تجهیزات مورد نیازمان از داخل تامین و برای اجرای طرح ها از متخصصان داخلی استفاده می شود.
وی همچنین با اشاره به حضور فعال کشورمان در تنها کنفرانس جهانی توزیع برق (CIRED) پس از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ایران بهمراه امریکا و چین، تنها اعضای اصلی غیر اروپایی این کنفرانس هستند.
وی ارائه برق با کیفیت و متناسب با توسعه ابزارهای دیجیتال را یکی از شاخص های جهانی صنعت برق در دنیا خواند و گفت: کشورمان دارای برق با پارامترهای کیفیت توان مناسب است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان، کمترین خاموشی ممکن را یکی دیگر از شاخص های جهانی صنعت برق جهان دانست و افزود: سال 93 میزان خاموشی برق در شهرستان اصفهان بطور متوسط 800 دقیقه برای هر مشترک در سال بود که در پایان سال 96 به 230 دقیقه کاهش یافت.
به گفته وی در برنامه سند چشم انداز 1405 صنعت برق، میزان خاموشی به ازای هر مشترک به کمتر از یکصد دقیقه کاهش می یابد و شرکت توزیع برق اصفهان در صدد رساندن آن به 30 دقیقه است.
پیرپیران با بیان اینکه یکی از شاخص های جهانی توزیع برق، برق با کربن کم است، توضیح داد: این نوع توزیع مستلزم استفاده از انرژی های تجدیدپذیر مانند خورشیدی، آبی و بادی و استفاده بهینه از انرژی برق است بطوریکه در دنیا، 50 درصد نیاز آینده از محل مدیریت مصرف برق تامین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان به هفت محور راهبردی این شرکت اشاره و اضافه کرد: بر اساس این محورها، همه خدمات باید به صورت غیر حضوری ارائه شود که این میزان در زمان حاضر 95 درصد است.
پیرپیران کاهش تلفات انرژی در شبکه برق را یکی دیگر از این محورها خواند و تصریح کرد: شاخص جهانی تلفات برق، چهار تا 4.5 درصد است که این رقم در زمان حاضر در اصفهان 6.7 درصد و در کشور 11 درصد است و ما در صددیم تا آن را تا پایان امسال به کمتر از 6 درصد برسانیم.
وی، اجرای کامل مباحث مربوط به مدیریت بار شبکه توزیع برق را یکی دیگر از محورهای راهبردی این شرکت ذکر کرد و گفت: در زمان حاضر اختلاف بین پیک مصرف برق تا زمان میان باری در کشور 50 درصد و در شهرستان اصفهان 35 درصد است به طوری که تابستان امسال پیک مصرف کشور به 58 هزار مگا وات رسید اما در روزهای عادی زمستان 30 هزار مگاوات می باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان افزود: بر اساس سند چشم انداز 1405 اصفهان این اختلاف باید نصف شود و به 17 درصد برسد که لازمه تحقق آن همکاری مردم در صرفه جویی در مصرف برق است.
پیرپیران به انرژی خورشیدی اشاره و تصریح کرد: هزینه های خرید تجهیزات آن تا قبل از شرایط اقتصادی پیش آمده در کشور حدود 270 میلیون ریال (برای پنج کیلو وات بر ساعت) بود اما اکنون به بیش از 400 میلیون ریال افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از این انرژی با توجه به قیمت تجهیزات و نرخ سود خرید آن وجود داشت، افزود: در اصفهان برخی نهادها مانند شهرداری و شرکت گاز در استفاده از این انرژی پیشتاز بودند.
وی، درآمد شرکت توزیع برق اصفهان را از 2 محل فروش انشعاب و انرژی عنوان و اضافه کرد: همه درآمد حاصل از فروش انشعاب به خود شرکت می رسد و برای هزینه های عمرانی استفاده می شود.
پیرپیران ادامه داد: 17 درصد از محل درآمدهای حاصل از فروش انرژی برق نیز به شرکت برمی گردد که بیشتر برای هزینه های جاری استفاده می شود.
معاون خدمات امور مشترکین شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان در این نشست گفت: در زمان حاضر 95 درصد خدمات این شرکت بصورت غیر حضوری ارائه می شود.
مهرداد جنتیان با اشاره به اینکه سامانه سمیع به شماره تلفن 38121 همه خدمات فروش و پس از فروش برق را به مردم ارائه می کند، افزود: امسال استفاده مردم از این سامانه منجر به حذف 230 هزار تردد و ذخیره 10 میلیارد ریال انرژی سوختی شد.
وی با بیان اینکه میزان وصول مطالبات این شرکت از محل فروش برق 95 درصد است، خاطرنشان کرد: بخشی از مطالبات باقی مانده مربوط به نیروهای مسلح است که بر اساس بودجه 97 و 98 تهاتر می شود.
جنتیان با اشاره به فرهنگ خوب مردم اصفهان در پرداخت قبوض، تاکید کرد: ما کمترین میزان دستکاری در کنتورهای برق را در کشور داریم.
وی با بیان اینکه میزان مصرف برق حدود 11 هزار مشترک کارخانه ها از راه دور قرائت می شود، اظهار داشت: در معاملات مربوط به مسکن باید استعلام های مربوط به شرکت های برق، آب و گاز انجام شود تا مشکلی از نظر تسویه حساب پیش نیاید.
شهرستان اصفهان با 2 میلیون تَن جمعیت دارای یک میلیون و 150 هزار مشترک برق است که 77 درصد آنها را مشترکان خانگی تشکیل می دهند.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.