ابوالفضل ابوترابی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : نمایندگان مجلس شورای اسلامی تنها پل ارتباطی بین حکومت و مردم در هر منطقه هستند که با توجه به تمرکز گرایی در کشور وجود این بستر ارتباطی انجام کارها را تسهیل می کند.
وی بیان کرد: برای برگزاری انتخابات استانی نمایندگان مجلس و تغییر فرآیند در این خصوص نیاز به کاهش تمرکزگرایی و اجرای طرح طرح جامع مدیریت شهری و روستایی برای افزایش اختیارات مسئولان محلی است تا اینکه نیاز به ارتباط با پایتخت و سازمان های مرکزی و وزارتخانه ها کاهش پیدا کند.
نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان حاضر وقت زیادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تمرکزگرایی و نبود اختیارات استانی و شهرستانی صرف مسائل محلی و پیگیری امور حوزه انتخابیه در وزارتخانه ها می شود.
وی با بیان اینکه با افزایش اختیارات مسئولان محلی باعث کاهش این کار های نمایندگان مجلس می شود، تصریح کرد: با چنین اقداماتی نمایندگان به وظیفه نظارتی و قانونگذاری خود می رسند و برگزاری انتخابات به صورت استانی خللی در خدمت رسانی و رفع مشکلات مردم ایجاد نمی کند.
ابوترابی یادآورشد: با وجود تمرکزگرایی و ضرورت برقراری ارتباط بین دستگاه های محلی و ولی انتخاب نمایندگان مجلس به صورت استانی منجر به بروز مشکل برای مردم و سرعت فعالیت ها را کاهش می دهد.
به گزارش ایرنا، 121 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضا طرحی یک فوریتی در مورد
'استانی شدن انتخابات مجلس' اصلاحاتی در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب (هفتم آذرماه 78) خواستار شدند.
نمایندگان امضا کننده این طرح پیشنهاد کردند ماده 8 قانون به شرح زیر باید اصلاح شود: ' از هر حوزه انتخابیه موجود در استان نامزد یا نامزدهایی که حداقل 20 درصد آرای صحیح مأخوذه حوزه انتخابیه تبصره ذیل ماده 1 این قانون را کسب کرده و بالاترین رأی را در کل استان به دست آورده اند، نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه محسوب می‌شوند.'
در این طرح آمده است: ' در صورتی که حدنصاب در این ماده، برای یک یا چند کرسی بدست نیاید نامزد یا نامزدهایی که بیشترین رأی را نسبت به سایر نامزدهای آن حوزه انتخابیه در سطح استان کسب کرده باشند به عنوان نماینده یا نمایندگان آن استان از آن حوزه انتخابیه به مجلس راه می‌یابند.
/6026/7131
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.