به گزارش ایرنا، حجت اله غلامی روز پنجشنبه در نشست بررسی راه های شهرستان آران و بیدگل با حضور وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: وسعت استان اصفهان 107 هزار کیلومتر مربع می باشد که انواع شبکه های بزرگراهی، آزادراهی، اتوبانی و روستایی کشور را در خود جای داده است.
وی به رتبه سوم این استان در زمینه جا به جایی مسافر در کشور افزود: عبور کریدور شمال به جنوب کشور از اصفهان صورت می گیرد که این مهم نیازمند نگاهی ویژه به راه های این استان می باشد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان عنوان کرد: اعتبارهای تخصیص یافته به این استان رقم بسیار پایینی دارد و بر این اساس در صدد هستیم تا بخش خصوصی را وارد کرده و طرح های عمرانی و تولیدی را به سرانجام برسانیم.
وی اضافه کرد: وجود صنایع مادر و جاذبه های گرشگری بی مانند نشان دهنده لزوم توجه به راه ها می باشد که البته دولت در این راستا گام های خوبی برداشته و دهه مبارک فجر امسال یک هزار و 562 طرح با اعتبار 25 هزار میلیارد ریال در این استان به بهره برداری می رسد.
غلامی تاکید کرد: 40 طرح شاخص در این بین وجود دارد که با وجود شرایط سخت تحریم های ظالمانه بسیار ارزنده بوده و با توجه به کم آبی و خشکسالی در استان اصفهان، توسعه گردشگری و صنایع کم آب بر در اولویت قرار دارد.
فرماندار آران و بیدگل نیز در این نشست با اشاره به وجود 285 کیلومتر راه در این شهرستان گفت: مهمترین طرح در حال ساخت منطقه محور مواصلاتی کاشان- آران و بیدگل- گرمسار می باشد که طور کل مسیر نزدیک به 120 کیلومتر می باشد.
اسماعیل بایبوردی افزود: این محور که از میدان امام علی (ع) کاشان آغاز می شود، هم اکنون 25 کیلومتر آن به صورت کامل آسفالت و اجرا شده است.
وی بیان کرد: بخش دوم این جاده به طول 25 کیلومتر زیرسازی شده و بخش های دیگر این محور به طول 75 کیلومتر در استان های اصفهان، قم و تهران قرار گرفته و نیازمند تخصیص اعتبار می باشد.
فرماندار آران و بیدگل مزیت ساخت این محور را رهایی شهرستان های آران و بیدگل و ورامین از بن بست مسیر ارتباطی جاده ای و اتصال استان های اصفهان، تهران و سمنان به یکدیگر برشمرد.
وی کاهش 70 کیلومتری طول مسیر کاشان- قم- ورامین، تامین امنیت نواحی مرکزی ایران و انتقال بخشی از تردد محورهای جنوبی به محورهای پایتخت و شمال کشور را از دیگر مزیت های ساخت این جاده مواصلاتی عنوان کرد.
بایبوردی همچنین به طرح کنارگذر آران و بیدگل- کاشان به طول 46 کیلومتر اشاره کرد و افزود: 29 کیلومتر این محور تا کنون آسفالت شده و به مرحله بهره برداری رسیده و 17 کیلومتر باقی مانده نیز نزدیک به ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
وی محور 46 کیلومتری کاشان- ابوزید آباد را نیز یادآور شد و عنوان کرد: 26 کیلومتر از این جاده دوبانده شده و درخواست مردم این منطقه اختصاص اعتبار برای تکمیل طرح است.
فرماندار آران و بیدگل در ادامه نیز حاشیه نشینی سه هزار نفری در منطقه 288 هکتاری یحیی آباد آران و بیدگل را مورد اشاره قرار داد و با تایید فقدان بهره مندی از خدمات شهری، آن را نیازمند تعیین و اجرای قوانین مربوط به بازآفرینی شهری در جهت برطرف شدن مشکلات مردم منطقه دانست.
وی تصریح کرد: امید می رود که وزارت راه و شهرسازی، منطقه یحیی آباد در شهر آران و بیدگل را که به عنوان لکه منفصله شهری دیده، با اعمال قوانین مربوط به بازآفرینی شهری کمک کند.
طرح جاده 100 کیلومتری آران و بیدگل به گرمسار سال 93 آغاز شد و تا کنون در 24 کیلومتر این جاده بسترسازی و اجرای خاکریزی و ابنیه فنی انجام شده که از میدان فولاد آران و بیدگل آغاز و به سه راهی چرمشهر متصل می شود.
تنها راه اتصال کنونی شهرستان های آران و بیدگل و گرمسار از مسیر اتوبان کاشان- قم- گرمسار به طول 300 کیلومتر می باشد.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
نزدیک به 384 کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی و 120 کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان در حال ساخت است.
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.