احمد شاهیوندی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گروه پژوهشی مطالعات کاربردی شهری دانشگاه هنر اصفهان، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۲ با مجوز اصولی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شروع کرد و تاکنون 14 طرح شهری و منطقه ای برون دانشگاهی را با همکاری استادان و دانشجویان انجام داده است.
وی با بیان اینکه این طرح ها به سفارش سازمان ها و نهادهای خارج از دانشگاه در استان های مختلف مانند اصفهان، فارس، تهران، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد تهیه شد، خاطرنشان کرد: این گروه پژوهشی به تازگی موفق شد مجوز قطعی کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم را کسب کند.
شاهیوندی با بیان اینکه این گروه پژوهشی یک طرح بین المللی را در دست اجرا دارد، گفت: گروه مذکور در حیطه علوم انسانی و هنر در کشور حرف برای گفتن زیاد دارد و چالش های شهری مانند مسائل زیست محیطی، کالبد فضایی، اقتصادی، تفاوت و نابرابری های منطقه ای، مناسب سازی فضای شهری و توسعه گردشگری را بررسی و حل می کند.
مدیر گروه پژوهشی مطالعات کاربردی شهری دانشگاه هنر اصفهان ادامه داد : اعتماد سازمان ها و صنایع به دانشگاه ها در سال های اخیر افزایش یافته است به طوری که طرح حریم شهری را که برای یکی از شهرهای کشور انجام دادیم با استقبال مسوولان آن خطه مواجه شد.
شاهیوندی با اشاره به اینکه هماهنگی بهتری بین سازمان ها برای اجرای طرح های تحقیقاتی وجود دارد، ادامه داد: طرح گردشگری که برای استان لرستان انجام دادیم منجر به جذب سرمایه گذاران خوبی برای این موضوع شد.
این پژوهشگر برتر استان اصفهان، خواهان تسهیل شرایط برای استادان دانشگاه و حمایت از آنها جهت اجرای طرح های مشترک با بیرون دانشگاه شد و تاکید کرد: با وجود سیاست هایی که در سال های اخیر برای ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه در پیش گرفته شده است اما همچنان مشکلات زیادی برای استادان دانشگاه در این زمینه وجود دارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از استادان دانشگاه، خود به تنهایی به دنبال طرح های تحقیقاتی مشترک با صنایع و سازمان ها می روند، تصریح کرد: اگر کلاس های درس استادان دانشگاه در همه روزهای هفته باشد آنها فرصت کافی برای پیگیری و اجرای طرح ها پیدا نمی کنند و بهتر است در برنامه ریزی درسی به این نکته توجه شود.
وی خواهان توجه بیشتر مسوولان دانشگاه ها به گروه های پژوهشی شد و اضافه کرد: دانشگاه ها باید تبلیغات بیشتری برای معرفی توانایی این گروه ها و همچنین استادان و دانشجویان فعال انجام دهند تا طرح های پژوهشی اجرایی را به سمت دانشگاه ها بکشانند.
شاهیوندی با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید انعطاف لازم را در قبال اعضای هیات علمی داشته باشد، اظهارداشت: برای فعالیت استادان در جهت ارتباط با صنعت و سازمان ها نیاز به آماده بودن زیرساخت ها، ارتباط خوب دانشگاه با دستگاه های اجرایی مختلف و تشکیل تیم های کاری بین استادان است.
وی با بیان اینکه در برخی موارد مشاهده شده که سازمان ها، هزینه مربوط به اجرای طرح های پژوهشی را به موقع به گروه های پژوهشی دانشگاه ها پرداخت نمی کنند، افزود: رفع این مشکلات نیاز به پیگیری مسوولان دانشگاه دارد.
دانشگاه هنر اصفهان دارای حدود سه هزار دانشجو و 105 عضو هیات علمی در شش دانشکده معماری و شهرسازی، مرمت، هنرهای تجسمی و کاربردی، کارآفرینی و اقتصاد هنر، صنایع دستی و هنر ادیان و تمدنهاست.
3011/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.